måndag 2 februari 2009

Unga Olivia

Är så jäkla less på smågubbarna i min höft och mitt ben... Det känns som om smärtan har eskalerat. Det jag gör annorlunda nu är att träna så då betyder det kanske att Helén har rätt... Att träning är skadligt för kroppen. Hon säger också att grönsaker är skadligt och jag tycker ju att hon är puckad ;) men vad gäller träningen börjar jag fundera... Fast jag hoppas på att det är så att det blir värre i början för att sedan lugna sig och till slut vara totalt borttrollat. Simsalabim liksom. Genom träningen alltså.

Får skitont av att gå promenader i vanlig terräng men på bandet eller den andra mackapären går det finfint. Får sluta promenera och njuta av omgivningarna med andra ord... ingen njutning av utsikt över vattnet, skogar, människor... får skapa utsikten i skallen när jag står där på bandet och trampar. Tur jag har en ganska hyfsad fantasi. Vad det gäller frisk luft så kanske jag bara kan sitta på balkongen någon timme per dag.

Låter fantastiskt roligt detta.
Fast jag har ju varit med om värre saker så...

Ikväll ska jag till Sundsvall. Det är möte med Unga Olivia. Olivia är Medelpads bröstcancerförening och Unga Olivia är en stödgrupp för unga kvinnor som drabbats av bröstcancer. En gång i månaden träffas de och pratar om allt mellan himmel och jord. Det blir mitt första möte. Äntligen, för jag har varit på väg flera gånger. Ikväll lär ju jag gnälla om värk och avsaknad av promenader i friska luften...

Tänk att jag inte har det värre än så - det är jag tacksam för!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nystartade topplistor!Registrera din sajt.

http://flerb.topplista.com
Sverige Topp 10

http://toppbloggers.topplista.com/
Toppbloggers