måndag 3 december 2007

Hemma

Trött men glad efter att ha ätit mammas lussekatter =)
Upp 04.00 (05.00 svensk tid) i morse och hemma 18.00, efter förseningar. Så vi är enormt trötta men jag vill snabbt berätta hur vi haft det.

Sol, varmt, molnigt, lite regn... badat i havet men mest i poolen.
Dyngless på "all inclusive- buffén".
Underbart att få gona en hel vecka med Royne och barnen i sol och värme. Det mesta Elin funderade på var vem som var brunast och hur hon kunde bli brunare... Det mesta Max funderade på var om vi skulle vara vid poolen så han skulle hinna leka med sin nya kompis Jonathan. Det mesta Royne och jag funderade på var att göra så lite som möjligt. :)
Tagit på en pizzeria sista kvällen


Trots att jag inte gjort annat än solat, spelat vattenpolo, badat, promenerat och sovit så känner jag mig ganska slut. Det beror nog på den ständiga påminnelsen om vad som komma skall. Först operation i morgon nu, sedan dröjer det några veckor innan cellgifterna väntar.

Lizzy tipsade mig om att använda ett annat ord än cancer, eftersom ordet cancer är så laddat. Jag bestämde att barnen skulle få ta det beslutet och det gillade de. Elin föreslog "Snoppoga", vilket är ett smeknamn Max gav sig själv när han var ca 3 år. Hans syrror hade ju smeknamn (Elin = Ella, Evelina = Evve) så han ville ju inte vara sämre...
Så Elin föreslog Snoppoga på skämt men Max hängde genast på.
Så nu har jag Snoppoga, inte bröstcancer!
Max berättade för sin nya kompis i Fuerteventura att jag har Snoppoga.... han förklarade inget mer - jisses =)

Nu är det dags för den härliga "inför operation" -tvålen och schampot. Blä - efter en tvätt med den börjar det klia i huden av torrhet. Då vill man smörja in kroppen med olivolja...

Huu...tror jag lägger in ett till solbränt kort =)

Jag och kärleksängeln Royne!



Återkommer så snart jag kan knappa på tangenterna igen.

1 kommentar:

Linda sa...

ååh vad jag has saknat dig och din blogg......kul med kort
allt går bra i morgon gumman ,tänker på dig//