onsdag 5 december 2007

Hemma igen

Operationen avklarad!

Allt har gått bra fast jag har haft väldigt ont denna gång. Blivit istoppad tabletter och även fått flera smärtstillande sprutor under natten. Bättre nu i alla fall.
Patienthotellet är fantastiskt. Ser nästan ut som ett trevligt hotell, superbra personal och otroligt god mat. Jag äter ju som en häst oavsett om jag har ont eller magsjuka...
I morse tog de dränageslangen och sen fick vi åka hem, har såklart haft kärleken Royne vid min sida :) Skönt att vara hemma, ska krypa ned i soffan nu och såsa vidare innan Maxen kommer från skolan.

Glömde berätta en liten anekdot från vår resa... en av dagarna låg vi och gonade vid poolen när en märklig man i 50-årsåldern kommer och slår sig ned i solstolen bredvid. Han är märklig på grund av att han är noga med hur och var han lägger sina saker - det ser ritualmässigt ut. Ordnar sina saker gör han samtidigt som han "styr" med tungan utanför munnen. Det blir automatiskt svårt att låta bli att titta... Men höjdpunkten inträffar när vi ligger och plaskar i poolen. Då ser jag plötsligt att mannen, som ligger på rygg, har sträckt sina ben rakt upp i luften. Så ligger han och solar några minuter innan han sänker benen och istället lyfter upp armarna.

Jag kunde inte hålla mig utan vrålade rakt ut av skratt.... det blev en del frustande och spottande av vatten. =) Men tack du goa och galna "gubbe" som förgyllde min dag! =) =) =)

Bild på hotellet, lite av poolen och de karga omgivningarna

Inga kommentarer: