söndag 1 februari 2009

Bigairtävling

Händer det saker i lilla Härnösand så är man nästan skyldig att kolla in det.

"Missa inte årets upplaga av bigairtävlingen Härnö City Jam där skid- och snowboardåkare bjuder på svindlande akrobatik!
På Nybrogatan mitt i centrum kommer ett väldigt hopp att byggas!
Det kostar ingenting att se tävlingen!

Tid och plats
Lördag 31 Januari
10.00 - 16.00
Nybrogatan i centrala Härnösand

I år satsar vi riktigt stort!
Med hjälp av David Ny, en av världens mest respekterade "shapers", kommer hoppet att vara i perfekt skick för att både skid- och snowboardåkare ska kunna utföra sina konster."


Så jag och Kärleken vandrade ner. Tog en prommis och såg först det hela på håll. Hela gatan avstängd för ett enormt hopp mitt mellan husen...























Så gick vi närmare... och såg en kille hoppa... men det var knappt att han kom över kanten. Ingen annan heller, tydligen hade de missbedömt något avstånd. En kille lyckades få till någon snurr där i luften man landade på huvudet - fast det gick bra. Innan vi gick hem hörde vi att de pratade om att salta snön med vanligt matsalt, för att på det viset öka farten... Tydligen så funkade det, för senare hade fantastiska hopp åstadkommits. Det var i alla fall ett stort bygge, som så klart revs under söndagen. Men det är roligt att saker anordnas och jag hoppas att de fick så många besökare de planerat! Själv undrar jag hur i helsicke de vågar kasta sig ut sådär...



3 kommentarer:

Anonym sa...

Din blogg är en Fabulous blog

Välkommen till mig och hämta priset...

Kram Pys som också bott i Härnösand

Malin sa...

Åh, men tack Pysan! :) Jag kilar över till dig då... kram

anna of sweden sa...

Oj, vilken grej!