lördag 12 september 2009

Sugen

Jag är sugen på ett glas kallt vitt vin. Det händer inte ofta men idag suger det i vinminnet. Tänk vad gott. Smutta på samtidigt som lördagsmiddagen lagas. Eller med en god bok i andra handen.

Men det blir inget av med det.

Intag av Dexofen tillsammans med alkohol kan snabbt medföra livshotande andningsförlamning och hjärtpåverkan. Drick aldrig alkohol tillsammans med Dexofen.

Vidare står: Om du har druckit alkohol måste 1 dygn passera innan du kan påbörja en behandling med Dexofen. Minst två dygn ska ha passerat efter avslutad behandling med Dexofen innan du kan drick alkohol.

Låter som bökigt att inte ta tabletterna på över tre dygn. Bökigt eftersom det medför en sabla smärta med vakna nätter som följd. Att dricka alkohol tar dessutom inte bort smärtan.

Så jag skippar vinet. Och hoppas på att träningen ger resultat, så att diskbråcket kapslas in av smidiga muskler och gör sig mindre påmint. Cytoresternas kvarvarande värk kommer självklart att vid det laget vara ett avlägset minne.

Piggar upp med en rolig historia. Gammal men några kanske har missat den. Läs inte ni som inte gillar snusk...


Varje gång Jon skulle åka till fastlandet var han tvungen att åka över en bro. Jon hade lite problem med broar och sa varje gång ”Hej, jag heter Jon och ska åka över bron”. Sedan åkte han över.

En kväll var han på krogen. Där träffade han en tjej som följde med honom hem. När de åkte över bron sa Jon ”Hej, jag heter Jon och ska åka över bron”.

Väl hemma myste de på, Jon och tjejen. Snart var ett samlag i faggorna. När de skulle till att fullborda samlaget sa tjejen att det var hennes röda vecka. ”Du får ta mig i andra hålet”.

När Jon skjutsade tillbaka tjejen sa han som vanligt ”Hej, jag heter Jon och ska åka över bron” när de åkte över bron. När han sagt det sa tjejen ”Hej, jag heter Kjell och jag är utklädd ikväll”.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha.. rolig historia.. samtidigt som ditt inlägg heter "Sugen"... :-)

Annars är det bra eller?

Kram Pys

Malin sa...

Jepp, här är det fint :)
Själv då?

Kram