fredag 11 september 2009

Hypnos?

Hemma idag med nyopererade sonen och tur är väl det för jag är helt sänkt. Hjärnan ur funktion. Kroppen trött.
Kunde inte somna i natt, vred och vände på mig. För varmt, av med täcket. För kallt, på med täcket. Öppnade till slut fönstret och behöll täcket på. Det var skönt. Frisk luft är alltid skönt.

När jag till slut somnade av ren utmattning drömde jag mardrömmar. Det hade nog varit ganska spännande om jag inte själv varit med i drömmen. Vaknade för att det var så hemskt och somnade om igen. Typ halva natten. Om och om igen.

Till slut vaknade jag kallsvettig och tänkte att "Nu fan har jag ju drömt en hel roman" och bestämde mig för att tända lampan och skriva ner hela härligheten.

Sedan vaknade jag i morse.
Och har naturligtvis glömt bort allt. ALLT.
Jag minns bara att det var värsta bästa skräckisen och att den var liksom redan klar. Med innehåll och allt. Början, mitten och slut. Jag hade nog till och med en bild i skallen av framsidan på boken. Vill minnas att det nog var den bästa jag någonsin sett.

Och självklart slår historian alla någonsin skrivna historier. Självklart.

Och nu är den försvunnen. Ner i de djupa minnena, som jag i vaket tillstånd inte kommer åt.

Kanske ska söka rätt på någon som kan hypnotisera mig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

intressant =)
men vi har ju pratat om det där.
jag har själv ingen aning om vart jag var onsdag och torsdag natt, men jag kände samma som du, att jag skulle kunna skriva en bok om det.
eftersom vi sågs på coop onsdag kväll, med den vanliga oavslutade kommentaren i luften, så är det inte helt osannolikt att det har ett samband.
/T

Malin sa...

Samband ja... hmm... nu tänker jag så det vibrerar i skallen... Så om vi avslutar den oavslutade kommentaren kommer det kanske att klicka till bland hjärncellerna? En fika eller lunch inom snar framtid då :)

Anonym sa...

Det gjorde min syster en gång.. hon drömde jättekonstigt och så när hon vaknade så skriver hon ner rubbet... för hon skulle berätta det här helt otroliga hon hade drömt..

Hon kom med lappen och jag fick läsa.. och jag bara skrattade.. för det var något om att köttbullar inte har ben... och om vi kunde lära dem att hoppa upp i stekpannan själva... och lära dem gå hem från affären.. det var bara sånt.. och jag fattade inte hälften av vad som stod...

Kram Pys

Anonym sa...

det är desto klarare efter natten mellan fredag ocjh lördag. klarare än korvspad.
ska vi ta en långlunch på bibblan måndag eller tisdag?
/T