måndag 22 juni 2009

Taskig planering!

Att få feber och ont i halsen när Kärleken är bortrest. Dumt. Orutinerat. Vem ska badda min panna och hämta vatten? Göra mig nyponsoppa med glass i? För det ska man ha när man är sjuk. Jag tror att innehållet i min snok har förflyttat sig till min hals. Tänker inte förklara närmare men kan konstatera att det är otroligt äckligt att hosta.

Det är faktiskt första gången som jag blir riktigt sjuk sedan jag återhämtade mig från cytostatikabehandlingen förra våren/sommaren. Jag har alltså inte varit riktigt sjuk på över ett år.

Tro om det fungerar som med mensen?
Den försvann ju under cytostatikabehandlingen och kom inte tillbaka förrän flera månader efter behandlingen var klar. Men kom gjorde den. Trodde fasen att jag skulle bli tvungen att åka till sjukhuset för påfyllnad av blod. Så mycket blödde jag första gången. Tog mig knappt ur duschen och trosor, matta och handduk var totalt förstörda. Genomblodade.

Tänker dock inte bli otroligt sjuk. För i morgon kommer Osloboende bonussyrran Anna för att umgås och det var evigheter sedan vi gjorde det. Fattas bara att jag är risig då.

Sicken fantastisk helg vi har haft. Sol hela midsommarhelgen, vi har verkligen njutit. Kanske som mest när brorsan skickade hagelbilder från Göteborg… nä, skojar bara och önskar verkligen att alla fått njuta av vackert väder under midsommar.

Midsommar firades med goda vänner och viss tid tillbringade vi alla med övriga i sommarstugeområdet. Dansa runt midsommarstång, leka lekar, äta korv och prata skit med alla ingick. Det hoppades säck, spikades i spikar och sprangs med ägg. I fjol spottades det gröna godisgrodor och det såg ju så roligt ut, så det var synd att det inte var med i år.

Årets dans






















Sonen premiärbadade.
I 11 graders värme (kyla).
Och han badade vid sju olika tillfällen under två dagar.Kärleken var då också tvungen att bada för att inte bli retad av sonen för att vara en badkruka. Kärleken tyckte att det var aningen kallare... och att det var mycket skönare att ligga i bubblet...





































Sedan en bild från balen på min vackra dotter





















Att ta studenten har varit slitigt, då de har firat i mer än två veckor... Men dagen de gick ut på trappan var den sista i sviten...






















Söta syrran Mia var såklart med och firade!






















Söte Prinsen har också haft skolavslutning





















Och liksom i fjol har vi matat Alpackorna - de är ju ursöta även med mat i mungipan!






















Många bilder blev det men här kommer slutligen ett kort med blå himmel, flaggan i topp och nubben redo. Och jag i mitt ostyriga hår.

Puss på er

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis... förstår att du håller på så smått att räkna ner till 5 års jubileum... för det är under första året störst chans för återfall.. sen går det sakta men säkert ner till fem år.. och mellan 5 och 10 är det inte så mycket återfall...

Krya nu på dig.. och ta hand om dig.. för det är inte kul att vara förkyld...

Kram Pys

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

Åh va snygg Max va!!! Hälsa han det!!!

Malin sa...

Pysan, faktiskt så har jag inte tänkt på att räkna ned. Finns inga garantier i alla fall - för mig känns det bättre att bara försöka leva fullt varje dag.

Sandra, hälsningen är framförd! :)

Kramar!