tisdag 16 juni 2009

Skandal eller inte?

Skandalfyllda saker har skett i vår stad.
Tycker vissa.
Andra tycker att det är mänskligt.

Min åsikt är att alla kan få en "snefylla" (been there done that...)
Men att vara rektor och få en tokfylla på studentbalen?
Är det ok?
Visar det bara att rektorn är mänsklig?
Eller har han ett större ansvar?

Dansa med slipsen knuten runt huvudet... tungan hängandes ner på hakan... dansjucka med tjejerna... och slutligen bli tillsagd av just en elev att det är dags att gå hem. "Tänk på att du kommer att ångra dig i morgon".

Då var klockan 04.00.
Efterfesten pågick i stadsparken.
Men då lyssnade rektorn och gick hem.
Till slut.

Nu är han avstängd för utredning.
Tro vad de kommer att komma fram till?

Någon kreativ människa har använt sig av filmen om Hitlers sista dagar och satt ihop ett massivt påhopp på olika människor i vår kommun. Kanske inte så kul för er som inte känner till personerna men jag lägger in den i alla fall. Hur som helst är den bra gjord.

Jag får dock rysningar bara av att se den där förbaskade Hitler. Läser just nu Mannen utan öde av Imre Kertész (Nobelpriset i litteratur 2002) och som vanligt blir jag så ledsen och arg när jag läser om andra världskriget och alla sabla puckon som kunde förstöra världen så. Grrrrr...

5 kommentarer:

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

har ett tips på en suverän bok, om du inte redan läst den! "mig äger ingen" av åsa lindeborg! LÄS!!!!!! jag kunde inte sluta, har läst till två på nätterna då jags ka upp sex! den var så förbannat jävla välskriven och helt underbar!!!!

Isabelle sa...

Nej det är inte ok. Och ja han har ett ansvar, ett jädra stort sådant. Sen tycker jag alltid det är fel när mediadrevet går, det finns andra sätt att sona sina fel.

Men filmen skrattar jag högt åt, trots att jag inte vet vilka personerna är :-) Skickligt gjord.

Önskar dig en jättefin midsommar! Stor kram.

Anonym sa...

Vill önska dig en mycket glad och god midsommar....

Kram Pysan

A-K sa...

Skandal säger jag...
Hoppas du haft en fin midsommarhelg!
Kram på dig!

Malin sa...

Sandra, ska köpa den, tack! Och puss :)

Isabelle, Pysan och Anna- Karin - midsommar var super, hoppas ni hade det fint! :)

Anna-Karin, skandal säger jag med... och när kommer du och hälsar på?

Kramar