onsdag 10 juni 2009

Plattarsel

Det är illa när till och med Björn Borgtrosorna skär in i rumpspringan. Då vet man att det platta arselet är ett faktum. En deprimerande upptäckt.

Igår red jag på Islandshäst och det var då jag ventilerade mina funderingar med de övriga som red. Det framgick aldrig om de har samma problematik så det kan mycket väl vara så att jag är den enda med Björn Borgtrosor som skär in i arselet. Plattarselet. (Tur jag har kille;)

Jag har inte ridit på tio år så idag började plattarselet att värka mucho. Det kan hända att jag inte tar mig ur sängen i morgon, vis av erfarenhet vet jag att andra dagen efter konstig ansträngning är värst. Stora studentdagen i morgon så jag får så lov att kliva upp.

Det var vissa stunder idag som jag funderade på att gräva en grop, krypa ned och krafsa igen jorden över mig. (Inte allvarligt menat!!!) Tänk att den tanken slog mig aldrig när jag fick cytostatikan och jäklar vad jag mådde som en påse skit då. Ofta.

Idag mår jag som en prinsessa i jämförelse. Jag är grymt lycklig över att få göra detta för dottern under studenten. Få uppleva allt. Det är en fin förmån.

Konstaterar bara att det är ett jäkla slitgöra!

3 kommentarer:

essge sa...

Åh, vilket bra ord. Plattarsel. Jag har en typisk cancerfigur nu. Smala armar och ben och stor mage. Stod framför spegeln igår kväll och kunde inte bestämma mig för om jag saknade brösten eller rumpan mest. Hör ofta folk säga att usch vad stor rumpa jag har (fast den inte är särskilt stor). Det är sju gånger värre och ingen ha.

Plattarsel. Det lever jag länge på. Tack!

Krjamar

essge

A-K sa...

Nå? Hur var statusen på träningsvärken? =)

Malin sa...

essge - =) hoppas du mår ok, kramar

Anna-Karin - statusen var liksom hög och märklig på grund av placeringen. Trodde inte att man hade muskler där... Kram :)