tisdag 9 juni 2009

Igår och idag...

Fortfarande totalt ordnat kaos i mitt liv. Känner mig trött hela tiden grinfärdig, glad och galen om vartannat. Idag vill jag lova att jag har svurit som fan på snigelförarna framför mig. De är idioter och jag är bäst... hrm... finns viss risk att all stress är blandad med pms också. Bara för alla att hålla sig undan ;)

Men en kvart låg jag i nya bubblet igår. Sedan kliade det i kroppen och jag rusade upp och in för att göra klart ett grattiskort.

Sandra kräver foto på mig i poolen men jag kan bara åstadkomma ett på Kärleken nu. Hittar inte sladden till kameran men jag tog ett med mobilen också och den sladden hittade jag. Så här är han, karln i mitt liv som också är en äkta byggare Bob. Vi har hög järnhalt i vattnet, därav lite brunt men det har avhjälpts idag. Lite mer snickerier är det kvar men det mesta är gjort. Vad säger du, Sandra, kommer du och badar i sommar?


















Sen handling idag på Coop och tänk att jag var tvungen att dra fram tranbärsjuicen liksom under en massa andra juicer. Stoppade ner två juicer i vagnen och vände ryggen mot juicestapeln och gick. När det plötsligt brakade och splashade bakom mig. När jag vände mig om låg hela stapeln med säkert 30 jucikartonger - enliters - på golvet. Det fullkomligen forsade tranbär och lingon ur de trasiga förpackningarna.
Jag hämtade torkaupphjälp och drog som en avlöning därifrån.

Men sedan smög jag tillbaka och knäppte ett kort med mobilen.

7 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Haha, du är bara underbar.
Ibland vill sig inte riktigt saker som man själv vill.
Och juice över hela golvet i en affär ligger väl inte direkt högst upp på : Allra helst-listan;)
Kram Lallis

anna of sweden sa...

Hoppsan ... Men som äkta bloggare hade du så klart sinnesnärvaro att föreviga! ;)

Snart ska vi förresten också premiärbada, hoppas jag.

A-K sa...

HA HA HA HA HA!

Å du, poolen ser underbar ut!

Kram

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

AHHAHAHAAHAHAHHAHAAHAH!
ÅH JESUS! dagen första skratt...hmm och klockan är 22.24!!!

Malin sa...

Lallis, ibland blir det pinsamt... Kram :)

Anna, klart jag var tvungen att fota :) Ah, bad hos er med? Kram

Anna-Karin, ja du skulle ha varit med. Max och Kärleken skämdes en del... Kom och bada! Kram

Malin sa...

Sandragumman, ja jag garvade som en dåre... din lillebror såg mest förskräckt ut... Glad att du fick garva lite idag - puss! :)

Anonym sa...

jag krachade en kasse ölflaskor inne på mcdonalds under värsta rusningen förra helgen när det var marknad =)
då fick dom ännu mer att göra
/T
*och Ja, det var min egen kasse =(*