måndag 8 juni 2009

För din skull, Sandra!

Det är galet nu med allt.

Vi håller på som vettvillingar i stugan med altan, bubbelbad, slipa och olja trädgårds- bord och stolar. Jag har redan svurit på att det är första och sista gången trädgårdsgruppen får tutenuttbehandling, nästa år blir det ny grupp i plastrotting. Varför lägga ner en massa tid på att slipa och pensla när man kan sitta i en solstol med en god bok och ibland flukta utsikt?

Förutom detta har skyltar gjorts, gräs såtts, berg spolats rena med högtryck, kort scrappats, en naturstenstrapp byggts.

Efter frukost har vi dragit igång och framåt åtta – nio på kvällen har vi gett upp.
Min kropp värker och jag tog mig knappt ur sängen i morse.

På torsdag tar dottern studenten, sedan kan lugnet infinna sig. Längtan är stor, vill jag lova. Efter lugnet alltså. Tror dottern längtar också för hon börjar bli ganska mör av allt festande.

Det roliga var att en humla blev kär i vår elgräsklippare… jo, det är sant! Humlan hängde på länge och trodde nog att gräsklipparen var en stor och härligt surrande humla.

Det härliga för oss är att ikväll blir det premiärbad i bubbelpoolen. Jag och Kärleken kommer att sitta där och njuta av värmen runt kroppen. Samtidigt ska vi njuta den enormt vackra utsikten.

Jag håller också på att utreda frågan om en egen hemsida, för att där kunna ha kvar denna blogg plus starta en ny. Tar tag i det när allt ståhej är över.
Hörs!

3 kommentarer:

essge sa...

Hej Malin.

Vad skönt att höra att du inte tänker försvinna.

Vad skönt det kommer att bli när ni är klara. Ja, klar blir man väl aldrig, men åtminstone klar med dom planer man har just nu.

Krjamar

essge

A-K sa...

Åh, vad jag längtar till denna hemsida!
Ta hand om dig nu efter allt slit och njuuuuut! Kram på dig!

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

Tack Malin! Nu kräver jag bara en bild på dig i den nya poolen hållandes en iskall drink, ok?
That´s not to much to ask!
Iallafall så gick tentan vägen, även denna gång! Jippi! Sommarlugnet har infunnit sig och på måndag drar jag i gång med sommarjobbet!
Vi hörs av, du och jag!
Puss