lördag 23 maj 2009

Meditation

Hjärnan vilar ganska mycket när man arbetar hela dagarna.
Otroligt bra meditation försiggår alltså här under dagarna.
Kroppen tränas dessutom massor av allt slit och släp.

Ryckt och knipsat rötter efter grävningen, där det ska bli gräsmatta. Råkade knipsa ett par maskar också i farten - äckligt!
Spolat av berget med högtrycksspruten, jagade en spindel med vattnet för att jämna ut det faktum att spindeln i sängen skrämde mig så.
Planterat lite olika grödor. Gjort supersöta smålappar, satt dem på bambupinnar och stoppat ner... ska knäppa kort så ni får se.
Rensat rabatterna från ogräs - fifan vad tråkigt och hur vet man egentligen vad som är ogräs? Gräs vet jag vad det är... bra va? Så det drar jag bort i alla fall. Känner att min ogräsådra behöver utvecklas. Lite.

Hållt i nåt snöre åt Kärleken som bygger altanen. Mer hjälp än så vill han inte ha än så länge... hmm... när det är dags att skruva då ska tydligen jag rycka in.

Jag gör en - vad jag tror kommer att bli - en supercool skylt till dotterns student. Kan inte lägga ut någon bild på den förrän efter den 10 juni, hon ska ju inte få se den förrän på den stora dagen... så det får väl bli på den nya bloggen...

Så jag mediterar för fulla muggar - vad gör ni? :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas det ar en fin bild och inte i stil med den fran thailand nar jag har cyklop pa mig.. du vill val ite att din dotter ska fa snefylla pa sin egna student????!

A-K sa...

Vi har fiskat, fiskat och fiskat och så gjort lite trädgårdsarbete. Kärleken här hemma har gjort en ny rabatt med sten, så han har haft fullt upp. Jag har haft fullt upp med att titta och godkänna..... Alla har sin uppgift... Kram på dig!

Malin sa...

Dotra, fiiint blir det även utan cyklop :) Kramar

A-K, låter som härliga dagar. Att titta och godkänna är viktiga saker! Din uppgift är ju att ta hand om dig själv och ge dig tid att återhämta dig. Njut allt du kan! Kram