fredag 22 maj 2009

Gömställe - invirad!

Invirad i sängöverdraget.
Som vi har för att hålla sängkläderna på plats,
när vi fäller upp sängen.
In i sängskåpet.

Invirad i sängöverdraget låg den.
Spindeln.
På lur.

Kärleken fick söka igenom ALLT i sängen och runt omkring sängen innan jag vågade krypa ned. Det hördes djupa suckar från Kärlekens håll och det besvarades med tystnad men bestämda ögon från mig - liksom "ta hand om detta om du någonsin igen vill dela säng med mig".

Jag som alltid sover naken drog på mig strumpor (om spindeln skulle få för sig att krypa på tårna...) och trosor (hemska tanke om den skulle försöka krypa omkring där liksom... tog trosor som var knallgula om det skulle finnas minsta chans att blända spindeln...). Tröja åkte också på och med detta kände jag mig garderad. Hyfsat i alla fall. Svårt att hindra om tingesten kryper in i näsborren... eller örat... men jag drog gränsen vid att tejpa för näsborrar och öron. Tror att Kärleken var lycklig över det i alla fall. Kan lova att det tog tid innan jag somnade.

All heder till Kärleken som lyckades häva sin lust att i smyg småpilla mig på armen eller kinden. Fast det är klart, han värderar ju livet högt. Tur för mig. Och för honom.

Så låg den hela tiden inne i sängöverdraget.
Hade förmodligen tänkt hoppa på mig vid bäddningen.
Som jag överlät till Kärleken.
Jag är väl inte dum...

6 kommentarer:

Kamilla sa...

uhhhrrrr,,,,, jag kan lova dig att jag hade betett mig precis som du!! Ser jag en spindel måste jag veta att den tagits bort, jag hatar dom!
kram K

Anonym sa...

sorry till spindeljägarn!
hade jag veta vilka konsekvenser det skulle få att jag inte var snabbare med att hugga den lille rackarn på en gång, så hade jag definitivt inte låtit den smita in under sängramen =)

/T

Malin sa...

Kamilla, vi borde gå i terapi för det går ju knappt att vara ute utan att stöta på de krypande monstren. :)

T, ja hur tänkte du egentligen? ;)

Kramar

Anonym sa...

jag tänkte precis som vanligt?!
otroligt segt, långsamt och...fel!
=)

/T

anna of sweden sa...

Men så himla iskallt att komma på den goda tanken att ta gula, bländande trosor mitt i uppståndelsen. Jag är imponerad! :)

Malin sa...

Anna, tack och du ska veta att mitt tänkande och planerande när spindlar finns i närheten skulle krossa vilket ljushuvud som helst ;)