söndag 26 april 2009

party + kass mage = oförenligt

Jag har skrivit det förut men jag skriver det igen… Man måste vara försiktig med vad man äter och dricker om man inte vill ha förväntad rolig kväll förstörd! Fatta!

Tänkte att om jag skriver det ännu en gång så kanske min hjärna äntligen förstår…

Följande scenario utspelades igår;

Avbröt varma, soliga och fantastiska timmar i stugan och rullade in till stan. Duschade, smörjde in och tog fram stora sminkväskan. Otroligt att jag har en sådan som sminkar mig så sällan men med ollonskallen och fiskögonen så fick jag en välfylld sminkväska. Jag har dessutom lärt mig att foundation inte heter brunkräm eller hrm, gegga.

När man har ollonskalle och fiskögon på en skalle som är uppenbart knäckt av tillvaron kan det vara ganska skönt att måla på ögonbryn och lite färg för att kamouflerat känna sig bättre. Aningen mer normal liksom. Att ha CANCER är att vara allt annat än normal. Det är alienerande… mest för en själv. Men…

… det var inte det jag skulle skriva om och nu blir det ett alldeles för långt blogginlägg så nu får det gå fort…

På med lösögonfransarna för mina egna fransar är fult korta efter cytostatika och Herceptin… Sminka sminka och på med klänning och sedan apsnygg i håret tack vare Helén. Vin nedförstrupen och liten promenad till festlokalen, Lelle 40, skitgo mat, avvek från vinet mot starkare dricka och vips så mullrade det i magen och illamåendet satt i halsgropen. Resultatet blev hemgång och somna i soffan i stället för en förväntad partykväll.

Skitsur

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Aj! Attans mage:( Vad synd att det skulle bli så.
Kram Lallis

Malin sa...

Kram till dig Lallis!