måndag 6 april 2009

Opålitlig

Kan påstå att min mage har funkat perfekt i alla år. Inte bråkat alls, förutom några magsjukor och andra småsaker. En småsak var förresten då jag födde sonen, mitt andra barn. Han vägde så lite som 5350 gram... ville bara nämna det, hrm. Det blev ju perfekt det med i slutändan. Ut kom han, prinsen. Men hur som helst, magen har alltid varit snäll mot mig.

Sedan fick den tampas med cytostatika och värktabletter.

Och blev helt opålitlig.

Det är inte värt att äta en god middag på krogen.

Det kan jag lova.

Jag och Kärleken fann oss vara utan barn och förlustade oss lite efter påskinköp... Gick på restautang och käkade fläskfilé, bearnaisesås och klyftpotatis. Ångrar mig, tänk om jag hade valt en sallad i stället. Åh, så bra magen hade mått nu.

Och era magar mår?

Hej då, måste rusa på toa!

5 kommentarer:

Monne sa...

Eftersom jag har en kronisk tarmsjukdom oxå så vet jag precis vad du menar med opålitlig mage.. Inte kul..
Efter förra behandlingen, vet inte om det var cyton eller anti-illamående, slog det tvärstopp o det är inte bättre det..

Sköt om magen o var rädd om dig,

Kram

Kamilla sa...

Magen är aldrig kul! Den här är helt död!! De medlen jag tar skulle vem som helst skitit ihjäl sig av bara de tittat på förpackningarna. Men min mage bubblar inte ens ha ha. Fem veckor kan jag gå, då ser jag ut som om jag ska till förlossningen!
Ibland längtar jag efter en riktig maginfluensa! Och ibland längtar jag efter en "opålitlig" mage, även om jag förstår att det oxå är hemskt!
kram

anna of sweden sa...

Men ni hade i varje fall en trevlig stund på tu man hand? :)

Malin sa...

Monne, tvärstopp är skit det med...

Kamilla, du skämtar - fem veckor? Jisses, kan inte föreställa mig hur jag skulle må då.

Anna, jaaa vi hade jättemysigt- glömde visst berätta det viktigaste...

Kramar

Anonym sa...

"same shit every day"
det är en myt och kan omöjligen gälla någon verklig person. möjligen då någon superhälsosam vegetarian.
nä, man har lärt känna sin mage genom åren. efter vissa maträtter eller medikamenter är det bara att invänta, effekten. det slår sällan fel =)

/commentary