tisdag 10 mars 2009

Minus och plus

Minus pa Koh Samui, Lamai beach;

- vi som har bott sa himla fint overallt hamnade nu i en sunkig bungalow, ostadad, luktade piss och med glassplitter pa golvet som sjalvklart hamnade i min fot. Hamden var blodet som hamnade pa de vita lakanen... Vi orkade inte gora nagot at saken forran efter att ha sovit en natt.

- man ser inte bottnen nar man gar ut i vattnet, vilket latt kan leda till vrickade fotter... ganska ordentliga vagor som skapar sma sandvallar... krabbor kan nypa en ;)... konstigt egentligen eftersom vattnet vid tidigare strander varit glasklart. Tro varfor det inte ar sa nu? Maste undersokas...

- Max fick feber pa eftermiddagen och nu motar jag den med alvedon. Han toutchade 40 grader och da blir jag lite nojig. Han och Elin har delat rum hela tiden men nu far han sova med oss. Maste ha full koll pa lille prinsen.

Plus pa Koh Samui, Lamai beach;

- vi ringde var reseledare/van Kalaynee (Tom) som vi halsade pa i Phuket. Hon hade bokat detta at oss. Inom fem minuter var vi uppgraderade till varsta rummen med ett rum for jacuzzi, ett for duschen (med plats att sitta pa) och ett annat rum for toalett och handfat... Himmelssangen ar fin och allt ar saaaa himla rent. Har sjalvklart knappt kort men tanker inte strula med att lagga in dem nu. Kommer sen...

- underbar pool med vatten man kan oppna ogonen i... de tidigare har varit sa fulla med klor att det inte funkat.

- mer att se och gora an i Phangan, vilket behovs efter en veckas superlugn. Fast nog har jag fallit totalt for Koh Phangan och hade vi inte haft barnen med hade jag garna stannat dar. Men vi har ju bara varit har en dag annu sa det kan andras!

Om nagon funderar pa att aka till Thailand sa ska ni fa Toms mailadress av mig. Hon pratar bade svenska och thai och ar super pa att fixa med boende, utflykter eller annat. Perfekt att kunna hora av sig till henne om nagot gar fel pa nagot vis, hon tar hand om det sedan ar det fixat pa ett kick!

Dags att ga tillbaka till hotellrummet och sjuke sonen. Badda panna och gosa lite. Nar han somnat finns det risk for att nagon god drink bestalles och joinar mig i jacuzzin tillsammans med Karleken...

Jag saknar INTE snon!

3 kommentarer:

Isabelle sa...

Väste reseguiden det här ju!
Nu vet man vem man ska be om råd om det blir dags för Thailandresa.
Nya boendet låter himmelskt. Ser fram emot bilder.
Hoppas Max kryar på sig.
Kram på dig.

A-K sa...

Låter härligt!
Hoppas att Max blir frisk fort!
Kram på dig! A-K

HAGENS VITA VARDAG sa...

Oj, hoppas han kryar på sig snabbt! Låter i alla fall som ni har det heeelt underbart!
Sköt om er
Kram Anna