fredag 13 mars 2009

Denguefeber?

40 graders feber i tva dygn leder till sjukhuset det...

Snabbt kom vi in, inga vantetider alls. Efter en snabb undersokning sa lakaren Denguefeber... men la till att blodproven avgjorde. Denguefeber... javlars det lat ju illa liksom... Sedan satte de en nal i handen pa Elin, vilket jag tror var varre for henne an hela febern och varken i kroppen. Hon svimmade nastan... fast hon inte ens tittade. Jag fick kora det vanliga "prata om roligare saker for att avleda och halla handen hart..." Nar proverna var klara kom lakaren och sa att det var ett virus och att han ville ha kvar henne pa sjukhuset. Elin dog nastan pa flacken och det ledde till att vi fick ta med henne hem, med nalen i handen och allt. Aterbesok i morgon bitti...

Sa Elin har fortsatt att sova i sin hotellsang medan vi har badat och solat. I alla fall nagra timmar var kvar innan solen forsvann.

Nu bestammer jag att hon snabbt blir frisk och kan flyga "paragliding"... hanga under en fallskarm efter en bat och sedan trilla ner i vattnet... Hon vill det och jag tror faktiskt att jag har angrat mig. Nojer mig med att kolla in henne... Forvanande va..?

Fast man vet aldrig... :)

Inga kommentarer: