tisdag 10 februari 2009

Jobb

Det tar mycket längre tid än man (jag) tror.
Att sköta jobbet alltså.
Jag tror och börjar förstå att det förmodligen är mer stressande att arbeta bara 25%.
Hinner ju ingenting på den tiden.
Och människor kräver liksom mer.
Att arbeta med elever i behov av särskilt stöd tar tid.

Så nu har jag blivit lite smart.
Lägger mina timmar måndag- onsdag.
Det känns bättre att vara på jobbet fler timmar i sträck.
Som om jag hinner mer då, vilket jag nog gör. Faktiskt.

Efter Thailandresan ska jag arbeta 50%.
Har redan sagt till the big boss.
Då kommer jag inte att vara så trött.
För som det är nu räcker min energi bara till jobbet.
Min familj, mitt hem och min egen träning blir lidande.
Det är fanimig inte ett dugg bra.


Och jag kommer inte att ha samlat på mig 25 övertidstimmar på några veckor...

2 kommentarer:

A-K sa...

Det låter smart, tycker jag.
Det är svårt att planera för hur mycket man orkar jobba. Ibland mår man ju bara så jävla kasst och ibland känns det helt okej.
Kram A-K

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hallå där!
Tänk att man alltid prioriterar träningen längst ner på listan?!
Skönt ändå att du kan styra din tid så att det passar bra och fungerar på jobbet.
Och så Thailand, underbart det låter!
Våra grannar är där nu så vi är "husvakt" är sååå avundsjuk *ler*
I helgen när vi var på "kalas" hos våra gudbarn kom vi in på "jobbiga grannar" och lyhörda lägenheter. Kunde inte låta bli att berätta om er "bajsgranne". De höll på att garva ihjäl sig även om det ju inte alls är kul! = /
Oj vad jag bladdrar..
Ha de gott
Kram Anna