onsdag 18 februari 2009

Humöret tryter!

Idag är jag trött, har ont i huvudet och en stark känsla av att nu är måttet rågat!

Kunde nämligen inte somna på grund av brakskitarna igår kväll, stod i sängen och bankade i taket ett bra tag... pruttarna tystnade så jag la mig och höll precis på att somna in i Kärlekens famn... när det drog igång IGEN... jag flög ur sängen och liksom kastdunkade in metallprylen jag hade i handen in i taket - var ett under att min hand inte kom upp genom deras golv - skrämde nästan ihjäl Kärleken...

Men inte slutade Brakskitarmannen för det inte.

Jag orkade inte banka mer utan la mig igen och precis när jag bestämde att "Nu går jag fanimig upp och bankar på dörren och skäller skiten (!) ur honom" så somnade jag.

Och vaknade i morse till brakskitarserenaden...

Kan vara mycket möjligt att jag hälsar på där i kväll när humöret börjar tryta...

4 kommentarer:

A-K sa...

Hahaha, ursäkta att jag skrattar åt ditt elände. Men hur kan en människa ha en sån kass mage?! Våran granne har oxå problem med jobbiga ljud i sin lgh. Men jag ska allt berätta för honom att det kunde varit värre =)

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

Men herregud, nu tycker jag verkligen att det är befogat och gå upp dit och fråga va fan han håller på med!!! han får väl för helvete ljudisolera sin lägenhet om han inte klarar av att hålla brakskitarna i schak! Nu får det ju vara nog!! jag skulle ALDRIG tillåta mig behöva leva i ljudet av nån annans fisar!!!

A-K sa...

Hahahahaha. Det verkar inte klokt och definitivt inte sunt!
Snacka om miljöförstöring - de där korna är ju plötsligt små änglar!
Ta honom (för jag antar att det är en han....) i öronen! Kram A-K

Malin sa...

Vi skrattade också i början men nu är det bara för mycket, bort med Brakskitaren! :)

Men Sandra, får inte Lars leva i ljudet av dina ;)

Ja, tänk om vi haft en ko som granne i stället... hade varit mycket trevligare! :)

Kramar