torsdag 8 januari 2009

Ojsan!

Såg precis att röstningen har försvunnit i och med mallbytet.
Har ju lite taskigt minne efter alla cellgifter och såklart på grund av åldern. Men visst var det flest röster på den bild där jag hade långt hår? Johooo?

Så minns jag det i alla fall och det var ju tur att det blev så… annars hade jag nog blivit ledsen. Eller arg. Kolla bara här hur glad jag är nu för att ni har röstat så bra.




Observera också att jag är skitful i håret och förstå att kort hår måste man hålla på och fixa med. Föna, gegga med det ena och det andra, kamma, borsta, dra, spreta och spraya… jag orkar inte med sådant. Har aldrig orkat med sådant och därför vill jag ha långt hår så jag bara kan kliva ur sängen och gå ut. Möjligtvis tvätta mig på vägen…

Idag på jobbet var det en kollega som vågade säga att hon tyckte att jag är snygg i kort hår. Trots att hon läser bloggen…

Den modiga människan sa ”Jag tar risken att åka på stryk”. Men det var för mycket folk där så jag har sparat ”stryket” till ett senare tillfälle… ;)

Nog om det nu men tack alla för att ni har röstat!

Min dotter, den underbara (ja ibland är hon faktiskt det), undrade varför jag använder kortet där jag har rakad skalle i headern. För mig är det självklart. Jag har haft snoppoga och rakade skallen när håret började falla på grund av cellgifterna. Det var första steget mot ollonskallen och en tid som jag har valt att belysa genom denna blogg.

Hela resan är viktig men den synliga starten var rakningen av min skalle så därav bilden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du är tillbaka.
1. Håret, säger inte vad jag eg tycker, vill inte få en smäll.
För tio år sedan anlade jag en helt underbart lätt frisyr. Rakt tills håret går ihop vid hakan o helugg.
2. Vilket bra upplägg på tjänsten.
3. Tur att "knölen" inte var nåt.

Malin sa...

lidostillcapri (gillar Italien?)
1. Kan ju inte ge dig en smäll, eftersom jag inte vet vem du är... ;) "Håret går ihop vid hakan"? Betyder det skägg?
2. Tack!
3. Tack igen och ja, det var tur!

4. Vem är du?

Anonym sa...

Just den bilden med rakad skalle är den snyggaste jag sett på dig någonsin!!!
Kram på dig

Malin sa...

Åh tack, Lizzy! :)
Och jag har precis börjat fundera över din fråga där innan jul. Om det inte är försent förstås? Mailar lite senare...eller ringer. Kram