söndag 27 januari 2008

Nuere gjort!

Jag och Royne tog Pillas råd på allvar. Det blev god mat, vin och tända ljus. Jag var enormt nervös och lätt ångest pulserade genom kroppen. Till slut liksom brann det i skallen för att det måste bli gjort så pallen åkte in i duschen och rakapparaten togs fram. Royne var stenlugn och jag skakade… Satt där och bara väntade på att ångesten skulle rinna ut genom ögonen… såg mig själv se ut som om jag kom direkt från ett koncentrationsläger… tänkte sen att jisses, en rakad skalle var nog inte deras största problem… hmm… sen frågade Royne om jag var redo och jag sa ja kör nu och dog nästan av spänning. Sedan började han där framme vid luggen och så fort han satte rakapparaten mot skallen försvann all spänning. Poff, så var jag lugn som en filbunke. Tänkte att åh, vad skönt att få bort skiten. Jag kan ju inte påstå att de senaste dagarna har varit roliga. Varje gång jag har borstat mig eller dragit en hand genom håret har jag fått en stor hårtuss i handen. Blä, vad äckligt. Så ärligt talat har jag till och med varit smått sur på Royne för att han inte rakade mig i onsdags. Men i fredags blev det perfekt, vi hade tänt massor med ljus i badrummet och efter rakningen badade vi. Jag låg där och blev smekt över millimetersstubben i jättevarmt vatten. Det var lycka!

Igår åkte vi till Sundsvall för att fira älskade storebrors 40-årsdag. Jag klarade inte av att ha varken buff (= tygtub man har som en liten mössa) eller peruk på skallen så jag var utan.
På vägen hem stannade vi och handlade på Willys – också det utan något på huvudet. Jag har enormt svårt att förstå hur jag fungerar… jag som var övertygad om att ingen skulle få se mig skallig, inte ens Royne. Nu går jag utan något alls på huvudet. Trots ollonskalle med Dumboöron. Jag är stenknäpp!

Hur som helst så kommer jag såklart att använda perukerna. Igår var det stor perukprovning, först på Jockes kalas men sedan också på kvällen när Katta och Lelle var här. I morgon ska jag lägga in dessa kort här på bloggen och då ska ni alla få tävla om vem som är snyggast – eller fulast i mina peruker. Hehe det kommer att bli roligt, korten är underbara.

Till dess tänker jag faktiskt vara så modig att jag lägger in ett kort på mig.
Skallig.

10 kommentarer:

Unknown sa...

DU ÄR JU SJUKT SNYGG! Jag dör. Det är ju inte klokt. Snacka om att en skönhet klär i allt. Jag finner inga ord... Jag fattar att du går omkring utan peruk. Ditt ansikte... Jag hittar inte orden... bara det att jag, PRATKVARNEN, tappar talförmågan. Underbara Malin, du är så vacker!

Linda sa...

men guuud malin du är ju skit snygg utan hår ,,fan bättre tror jag minnsan..) snacka om att ditt ansikte kom fram och vilka fina ögon du har .....släng peruken ...haha och guuud vad modig du är pruppan!!!!!

Mitt i Livet sa...

oooh olala jag vill ha dig...om jag nu inte vore strait (hm säkert felstavat men orka)vill säga...men som sagt snygg snygg snygg är man snygg så är man, Malin inte mycket du kan göra åt det du bara äger...kramiz

Catalyst sa...

Holy shit!! Va snygg du blev! Jag har varit såååå nervös för den här skalligheten. Tänkt att du skulle må skit. När livet suger eller nåt är jobbigt brukar jag och mina amerikanska väninnor alltid säga -- "At least I'm still hot!" :):):):) Nu tycker jag ju det citatet passar väldans bra här så här får du det av mig... Har själv använt det vid diverse krisiga tillfällen.
Pussiluss! :) majsan

Mitt i Livet sa...

FB? hmm ...vi får väl se :)))

Jonas sa...

Känns som en större sympatihandling att vi går rakade båda två på middan!
DU ser ju kanon ut! Eller ännu bättre, jag tar min polska luderperuk och du går rakad!
Tänk att det inte fanns nån Dumbo!

Unknown sa...

Modiga vackra handlingskraftiga kvinna! Härligt jobbat. Fler av din sort skulle behövas!
kram kram kram

A-K sa...

Jag kan bara instämma med alla andra. Du passar ju hur bra som helst i rakat! Ditt ansikte kommer verkligen fram på ett helt annat sätt. Super!
Många kramar!

A-K sa...

Åh ser du? Jag lyckades få till en kommentar! Så nu kan jag framföra alla mina hejarrop jag suttit här o frustrerat försökt få fram via skärmen!

lotta sa...

Malin kära Malin,Berndt skrek
- hon är ju skitsnygg, se vilka vackra ögon! Jag instämmer du är fantastisk vacker, res på dig,var stolt!!!
kramar
/Lotta