torsdag 24 januari 2008

Ollonskalle med Dumboöron..

Det kliar och killar och när jag kliar tillbaka så får jag handen full med hår…
Så nu är det dags, det tog 16 dagar innan det började men lite kill och kli har jag nog känt i 3-5 dagar. Igår när Katta och jag var till perukmakaren upptäckte jag det och på något sätt var det väl rätt ställe att upptäcka att jag börjar tappa mitt hår. Hos perukmakaren. Just då kändes det ok och fullkomligt väntat. Men sedan blev det känslosamt. Katta och jag satt på McDonalds och åt sallad när de känslorna kom och hon fick springa och hämta servetter till mina tårar – och hennes.

På något vis så handlar inte tårarna om förtvivlan och rädsla. De handlar mer om förlust men mest om att de är förlösande, insåg nog Katta och jag igår. Klart att det är en enorm förlust att förlora sitt hår men det har jag ju vetat länge nu. Det har jag sörjt länge. Naturligtvis blir det verkligt när håret väl börjar falla och då blir förlusten verklig. Samtidigt kan jag känna att ”jamen det ska ju ske och nu sker det som jag väntat på. Det är liksom dags nu och sen slipper jag gå och fundera över det något mer”

Så det är förlösande att det sker och jag är glad att det började i god väns sällskap!

Två peruker kom jag hem med och de är vackra. Jag kom också hem med s.k. buffrar, en buff är en form av en lång tygtub som man trär över huvudet och stoppar in i nacken. Det är nog dem jag kommer att ha på mig hemma, peruk åker nog på när jag ska visa mig ute bland folk. Eller inte, vi får se hur det känns.

Jag sa till min kärlek igår att nu måste han raka mig. Royne sa att vi ska vänta med det till på fredag eftersom han är borta till dess. Det är nog bra tänkt för jag behöver nog hans stöd och tröst när jag rakat mig, utifall det känns riktigt förjäkligt.

Fram till dess får ni gärna komma med uppmuntrande tillrop för trots allt så bävar jag för fredagen! Det är inte direkt min högsta dröm att se ut som ett ollon med Dumboöron!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Gumsan, du är en vacker ollonskalle med dumboöron.
Ni får fixa fredagen med lite mys och stämning så när det är över kan ni tänka tillbaka på den fredagen med varma hjärtan. Mitt hjärta är alltid varmt när jag tänker på dig och din kraft. Bra att "yrslamor" pysslar om dig.
Kraaaaaaaaaaaam

Unknown sa...

Yrslamor vill poängtera (för Pamela...:-) )att hon blir väldigt väl ompysslad av bloggägaren med!
Smask :-*

Unknown sa...

Yrslamor, det kan jag mycket väl tänka mig för bloggägare har ett stort stort hjärta som rymmer både mycket och många.
Jag ser fram emot när ni kommer på "strövartåg" till Foppaland att träffa er!!! :))

Mary sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mary sa...

Vet du vad ollon betyder på latin?
Det betyder Glans! ;)Men vet du vad glans betyder i synonymlexikon då.....Det betyder prakt, blänk och lyster.
Människor med stor och varm personlighet brukar glänsa med eller utan hår!
Ha de så bra...

Mitt i Livet sa...

Hej smulan.. Du kommer att vara det första ollon någon kan kalla vacker, snygg, ser bra ut ... m.m utan att man känner att man ljuger som hm vi nu gör för dem med ollonet lite längre ner..;) kramiz.

Hm nu e du nyfiken på mig va hihi..ska skriva i min blogg framöver och du kanske kommer påå vem jag är...mitt hjärta är med dig...kraaam