fredag 16 januari 2009

En annan sorts raket...

”Seriöst mamma, jag håller på att bli galen på grannen ovanpå”, sa dottern från baksätet i bilen, där hon satt inklämd mellan kartongerna. Kartonger med skrivbord och skåp, nyss inköpta på IKEA. Superb syssla en fredagskväll, nästan ensamma på bygget.

”Vadå?” undrade jag och hon fortsatte: ”Men fatta att han jämt släpper brakskitar, morgon som kväll. Det dånar i mitt rum och det är värsta pinsamt när jag har kompisar här. De tror ju att det är ni".

Hon undrade vad hon skulle göra och jag hade ett skit(!)bra förslag…
Sa åt henne att skriva en lapp och ge honom… eller eventuellt lägga i brevlådan om hon tycker att det är pinsamt… På lappen ska det stå typ såhär:

Hej!
Jag vore tacksam om ni kunde stoppa en kork i arselet, för jag kan inte somna på kvällarna. Vänliga hälsningar från anonym granne


Hahaha… dottern sa sedan helt allvarligt att vi måste ringa vaktmästaren, så att han kan göra något åt saken... hahhaa ja, sa jag, kanske kan han spackla igen hålet eller något liknande…
Jag skrattade så att jag höll på att pinka i brallan och då skakade Elin på huvudet och sa ”Jamen, detta är seriöst ett socialt problem för mig mamma”

Grannen skulle bara veta vilka problem vi har här nere…

2 kommentarer:

Isabelle sa...

Vilket skitjobbigt problem :)
Men allvarligt, antingen har ni sjukt lyhört eller så måste grannen ha allvarliga problem, haha. Dotra kanske ska vara glad att det bara är ljudet som tränger in och inte lukten :P

Ha en fin helg!

Mary sa...

Du kan få en burk Dimetikon av mej att droppa i brevlådan. Mot gaser :)