onsdag 7 januari 2009

13 minuters övertid

Gick fint att jobba, bara 13 minuters övertid...

Eftersom jag inte har något klassansvar denna termin föreslog jag för rektorn (före jul) att de skulle "utnyttja" mig. Till motor/peppare/motivationshöjare för gymnasieeleverna. Tänk att bara få någon av tonåringarna som sitter där i sin egoglasbubbla att förstå att de det gör nu är ett avstamp till framtiden. Tänk att ha en specialpedagog med den funktionen på en gymnasieskola.

Rektorn nappade och det ser ut som om det kan bli verklighet. Fast inget är klart ännu. Vad tror ni, är det en bra eller dålig idé? Någon med erfarenheter, tips eller idéer?

Annars var jag hos Ebbas mamma Anna idag. Hon hörde av sig igår för hon tyckte att det var dags för en fika. Speciellt såhär på årsdagen av Ebbas sista behandlingsdag. Ebba var på dagis och hälsade med sin mamma att hon, tyvärr, inte kunde leka med mig idag. :)

I morgon är det ett år sedan jag startade min cellgiftsbehandling. Minns hur vansinnigt rädd jag var. Minns också hur illa jag mådde och hur mycket jag spydde på kvällen efter att jag fått de första gifterna. Fy, de tankarna ger ångest.

MEN jag klarade det och nu har det gått ett helt år - otroligt!
Det skålar jag på!

3 kommentarer:

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

Och nu är du ytterligare starkare!!
Skönt!
Du är en förebild ska du veta!!!Har varit på bio idag och sett twilight, fy fan va bra jag tyckte den var!!!

anna of sweden sa...

Skål och grattis från Philly!

Malin sa...

Sandra, saknar dig!

Anna, skål och tack!

Kramar :)