tisdag 2 december 2008

Sabla moln

Det var ju det där med att ångesten försökte nästla sig in i mitt medvetande
Är där igen
Jag kunde inte hindra den från att ta fäste
Blev på något vis överrumplad av den
MEN jag jobbar stenhårt på att inte låta den sprida sig
Slår bort molnen ni vet

Besiktning av bröst etc. i morgon och jag vill inte att någon av er frågar någonting men jag är lite orolig över bröstet. Det gör ont och känns knöligt. Knöligare än vanligt alltså. Kärleken säger att det är ärrvävnaden.

Det hoppas jag
Undrar bara varför det gör så förbannat ont
Och varför det känns knöligare

I morgon kan det vara läge att ta en liten tablett som gör mig lugn. Så jag inte får hjärtattack på köpet menar jag.

Kan till och med vara läge att ta en för att kunna sova. Fast jag hoppas att jag lyckas slå undan molnen.

Som min favorit Yoda skulle ha sagt: Rädd jag är...
Men, som sagt, fråga inte för jag orkar och vill inte svara. Jag berättar om det är något att berätta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till, jag tänker på dig. Jag hoppas att kärleken kan ha rätt, och ärrvävnad kan göra grymt ont, jag var tvungen att ta bort lite hård ärrvävnad som irriterade och gjorde ont. Så jag hoppas att det bara är det.

Massor av tummhållande och tankar.

Malin sa...

Tack för att du tänkte på mig och höll tummarna - det gjorde susen! :)