fredag 26 december 2008

Det kostar på

Det kostar att dricka alkohol och gå på krogen. Anledningen till att jag gör det trots att jag vet hur det blir är att jag faktiskt vill vara som alla andra. Jag vill dricka lite vin och busa med mina vänner. Jag vill gå på Logen och träffa gamla vänner jag inte har kontakt med längre. Kanske återknyta gamla kontakter till och med.

Fast jag vet att det kostar. Tänker som så att det går ju över liksom. Tänker också att det finns så många som har det så mycket värre. Hemskt egentligen att det tröstar och det gör det väl inte utan det gör att jag inser att jag har det bra.

Fast just nu kan jag inte sova för att smågubbarna har värsta festen. Får väl glädjas å deras vägnar… trots att jag önskar att jag slapp dem.

Till råga på allt har jag nu blivit vansinnigt hungrig så nu måste jag gå och slamra i köket. Bre en macka med cheddarost kanske och koka en kopp te...

Var det värt det?
Absolut!

Inga kommentarer: