torsdag 11 september 2008

Rehabiliteringsvecka

”Jaha, så det där är Björn Borgs senaste trosor… verkligen fina… inte gjorda av bomull, säger du? Men andas pupp…” hrm hoppsan pratar med manlig butiksägare kanske inte ska säga det jag tänkte… Nähä, han hörde och fattade – stort asgarv – får skämmas som vanligt för att jag inte kan hålla truten. Puppan andas finfint i nya Björn Borg. Inga svamptrosor så man måste klia sönder stackars puppan då. Bra!

Fina till karlar också, ser jag… köper ett par till Royne. Hmm, large eller extralarge? Äh, frågar butiksägaren, han vet ju vem Royne är. ”Vilken storlek tror du att han behöver? Han är ju rätt så gro…v… nä nu blev det fel igen hahaha förlåt menar ju såklart att han är kraftig över låren, absolut inget annat.

Dags att gå hem och kanske handla i den affären år 2015 nästa gång…

Nästa vecka kommer jag att tillbringa med andra kvinnor som också har haft snoppoga. Vi kommer att vara på Rehabcenter i Alfta där vi ska få samtala i grupp, träna, promenera, bada varmbad och äta god mat. Det kommer att bli en nyttig upplevelse jag tänker ta vara på. Det känns också som ett ypperligt tillfälle att avsluta bloggen, så nästa vecka blir den sista veckan jag skriver.

Inga kommentarer: