lördag 13 september 2008

Edvin

Varm bäbis i famnen… snusa bäbisnacke… vagga, gunga, känna på små händer, fötter och öron… Titta in i ögon som ser ut att rymma hundratals år med erfarenhet, vis som bara en bäbis kan vara och det är nästan så att jag vill att han ska kunna prata så jag får lära mig mer om livet… fast det är ju bara en liten bäbis… eller vet han mer än vad jag gör just nu? Just nu innan det suddas ut och gömmer sig längst där inne i själen samtidigt med att han blir äldre och äldre och måste lära sig allt ännu en gång… Jaja, luddigt jag vet men så kan jag tänka. Så kan jag tro. Den tanken är jag nöjd med för den är ju härlig. Härliga tankar är toppen.

Så vi njuter av att vara med Roynes familj och Edvin är självklart den stora (fast lilla) mittpunkten. Han är en prins och söt som socker. Jag passar på att gosa och Royne likaså, vi är ju trots allt moster och morbror.

I morgon styr vi kosan mot Alfta.

Inga kommentarer: