måndag 21 juli 2008

Röhålsmalen

Lizzy och hennes familj är här och det blir sent innan vi ätit klart, pratat, spelat spel och så… tokroligt att de är här... Lizzy har inte varit norr om Uppsala tidigare så man kan säga att det är dags.

Söndag idag och en underbar dag har det varit. Sol och bad hela långa dagen. Vid sjusnåret klev jag ur bikinin… Max, som är en mycket social varelse är extra lycklig varje gång vi har främmande. Elin är i stan – halvt knäckt efter att ha "lekt" med sina kompisar i flera dagar... mja eller rättare sagt nätter...har förstått att det varit mycket party nu när stadsfesten har varit... men hon är ju snart 18 så jag lägger mig inte i så mycket... eller jag lägger mig kanske i för mycket fast jag försöker att inte lägga mig i... hrm, vill ju bara ha koll på läget.

Jag vill klargöra att vår stuga ligger i Röhålsmalen… inte i rövhålsmalin… kan förstå om Röhålsmalen är ett namn som är svårt att komma ihåg och att man kanske behöver något att associera till men HALLÅ – det finns gränser för vad som är ok… och vad som inte är ok… Att jag själv associerade till det innan jag lärde mig namnet är oväsentligt…

Å ena sidan har vi ju alla ett rövhål

Å andra sidan så behöver man inte prata om det…

1 kommentar:

Jonas sa...

Hej igen, länge sen!
Härligt att läsa att det är tre hinder avklarade på din resa.
Vill bara tala om att Rövhåls...just ja Rövhåls...en gång till! Röhålsmalen är ett toppenställe!:)
Har en veckas jobb kvar nu och drar iväg söderut till helgen men sen är jag hemma och ledig. Läge för ett besök då!?
Sköt om er!