måndag 21 juli 2008

Käk och GRATTIS!

”Men Emilia, slå inte så långt bort… jag står ju här”, sa Stefan till sin dotter samtidigt som han gick för att plocka upp badmintonbollen. ”Men jag tänkte att du skulle springa… vad jag kan minnas så kunde du det förut…”, svarade Emilia, snart 11 år gammal. Hahaha sicken härlig kommentar det var tänkte jag och skrattade rakt ut… rakt ut mot vattnet. Lät förmodligen som en fiskmås där jag satt invirad i en filt. Japp, värmen har gett sig av för ett tag och ersatts av moln, regn och kyla. Så nu boar vi in oss i stugan lite. Faktiskt sitter Royne och jag just nu i soffan, nyligen serverade varsitt glas vin med gott tilltugg. Lizzy och Stefan slavar i köket med att fixa, vad jag hoppas, gott käk… Jag är inte så van vid att vara den som inte lagar mat i mitt eget hem men jag känner nog att jag skulle kunna vänja mig vid detta. Fler som vill komma hit och laga mat till oss?

Det viktigaste av allt just nu är dock att Royne och jag har blivit morbror och moster i natt... Roynes syster födde en Edvin och åh vad underbart... på måndag kommer jag att få snusa det lille knytet i nacken. Längtar längtar längtar massor tills dess. Välkommen till världen Edvin!

1 kommentar:

Lizzy sa...

Vet att jag inte skrivit på länge! men nu är det dax...
HÄR ÄR UNDERBART!!!
vi trivs verkligen, och Emilia tycker det är SÅ lyxit att bo så nära vattnet (vi bor ju, typ, dubbelt så långt bort hemma i "syd"...)
(Jag och Stefan håller faktiskt med Emilia- skall nog hitta ett hus ännu närmre havet!)
Och Elin, det var kul att träffa dig! Du har vuxit till stora damen!!
Kram och Puss på er, Onsalafamiljen