tisdag 22 juli 2008

Bähääää...

Bada bulle bus bro… ja vi åkte över Höga Kusten-bron idag och jag är nog lite kollrig. Fast jag kollade in utsikten och kände - tro´t eller ej- inte minsta ångest eller oro. Det kanske är så att saker man varit rädd för förändras i och med andra händelser i ens liv. Det visade sig ju att det var mer rimligt att få bröstcancer än att brohelvetet skulle rasa när jag var på den. Så varför oroa sig när jag åker över broar? Eller för andra saker? Då får jag gå runt och oroa mig för jämnan och det vägrar jag göra. Livet är till för att avnjutas och då får oron sjå sig till när det är befogat. Jag jobbar stenhårt på att leva efter den filosofin i alla fall…

När vi lämnade stugan var det halvmulet men vi åkte mot en mörkare himmel. Vi hann i alla fall med att kolla in småbutikerna vid Höga Kusten hotellet, köra till Hårsang och käka den medhavda lunchen innan det blev för kallt… Katta var såklart någon annanstans än i Hårsang när jag väl kom dit… bussigt Katta! ;)

Så kom vi ut till stugan igen och där mötte oss solen och värmen. Det har badats, fiskats spigg, promenerats, ätits massor och pratats med fåren som nu bor i en liten hage ett stenkast från stugan… hittagna för att käka sly… tror mamma får hade en morot i halsen för hennes bräkande lät skumt… Ja, vi har haft en fin dag som avslutades med vinst för Kärleken i Yatzy…

Nu dags att sova skönhetssömnen!

Inga kommentarer: