måndag 21 april 2008

Imorgon i morgon...

Den känsla som infinner sig när jag, plötsligt och riktigt VERKLIGEN, inser att i morgon är min sista behandling… den känslan är stooor och lyckligt gråtfylld. Den liksom bullrar inne i kroppen och studsar mot alla hudväggarna där inifrån… som ett sorts flipperspel där kulorna flyger runt mot en massa hinder där de hämtar poäng… Så blir det med känslan. Den mullrar upp sig till en stor boll och liksom studsar runt där inne i mig och fyller varenda kvadratmeter (centimeter?) med en sprudlande lycka och lyckan vill ta sig ut genom huden i form av sprutande tårar och glädjefyllda vrål. Kanske dags att springa ut och vråla som Ronja Rövardotter när hon önskar våren välkommen? Då kan jag slå två flugor i en smäll… hälsa våren välkommen och dessutom välkomna min sista behandling i morgon.

SISTA BEHANDLINGEN I MORGON – UNDERBART!!! JIHAAAAA!!!

Insikten small ner i mig inne på Coop tidigare idag och jag fick köra värsta racet med vagnen bakom en hylla och liksom andas lugnt, hålla tillbaka vrålet och torka tårarna ur ögonvrårna. Skicka iväg lyckomolnet för att kunna fortsätta handla… det är en härlig känsla vill jag lova! (Det skulle ju dessutom ha sett lagomt snyggt ut med mig ståendes där i någon gång på Coop Forum, vrålandes som en galning samtidigt som tårarna sprutade i långa kaskader ur ögonen...)

3 kommentarer:

Maria L sa...

Och i dag är det tisdag och nu, nu snart, om en liten stund bara, alldeles strax, det dröjer inte länge... är du här, ett med dig själv, med hela din kära familj, med dina vänner, med dina arbeteskamrater, med oss alla. Vilken prestation! Vilken fram - gång (smaka på ordet: frammmm -- gångngng!)

Ser du hur solen jublar?! Ser du hur våren brister?! Det är för din skull!!

Stor varm kram från MariaL

Unknown sa...

hahahah,härligt gumman att den hänger med än, jag skrattar lika mycket varje gång och tycker den är såååå härlig (fast jag hatar ju fjäderfän...)
Jag är såååå glad för din skull att du har genomgått sista nu.... fortsatt lycka med återhämtningen och den 24:e kanske jag ställer mig upp och sjunger "everybody, rock your body, my darlig friend is back - she is realy back!"... puss i massor

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

Hej min strålande pärla!
Hoppas du har det BRA! Att det positiva psyket tränger undan de fysiska smärtorna! Tänker på dej min klimp!
PUSS