måndag 17 mars 2008

Hahaha

Kvart över sex i morse flög ett HAHAHA ur mig… ett högt och ljudligt asgarv som fick sköterskan att titta in och undra hur det var med mig…

Jag vaknade kvart i sex och min första tanke var ”Joppi jag har ingen feber idag” sedan insåg jag att mitt enda problem var värk i kroppen och då kändes det bra. Jag vaknade hyfsat nöjd och det kan jag ju inte direkt påstå att jag gjort de senaste mornarna… hmm… att vakna nöjd är lycka!

När jag tittade på klockan på mobilen så upptäckte jag att jag fått ett sms av Sandra, Max äldsta storasyster, 25 i år (Max det lyllot har 4 syrror!? hehe). I sms:et informerade hon om att hon skickat mail till mig. Vem som helst som har en exstyvdotter som Sandra kan skatta sig lycklig. Sandra är typen som vid huvudvärk tror att hon har en hjärntumör… ont i benet ”måste amputera”… mensen tre minuter försenad ”jag är gravid”… Jag vet inte hur många samtal vi haft genom åren över hennes hypokondri – de samtalen går nog inte att räkna. De senaste åren har dock detta mattats av och på något vis gäller hypokondrin bara henne själv. Som vän och ”stöttare” är hon fantastisk.

Hur som helst så var jag ju tvungen att starta datorn för att kolla hennes mail – jag vet ju att hennes mail gör mig glad. (Sandra är liksom inte riktig på en fläck, mycket uppfriskande). Det var ett långt och underbart mail om händelser, tankar, funderingar och tips. Fick flera olika länkar och när jag är klar med detta ska jag antingen göra en Simpsongubbe av mig själv som ollonskalle eller bara gå in och kolla på roliga saker.

Sandra ska snart komma och bo hos mig några dagar för att umgås och stötta mig så hon skrev att då kan hon laga mat, massera mig och kamma mitt hår… hahaha tänkte jag då… tro om hon menar perukerna… Men jag hade fått ännu ett mail där hon skrev att hon läst igenom sitt långa mail efter att hon skickat det… hon skrev: ” Läste igenom mailet jag skickat och tar tillbaka det där med att jag skulle kamma håret på dig! HUR DUM FÅR MAN VARA????????????????????” Det var det som fick mig att skrika rätt ut av skratt…

Egentligen är ju detta värdelöst vetande men å andra sidan kan det vara rätt roligt att läsa om sånt och läsandet är ju valfritt. Inte som för nämnda Sandra, som pluggar till lärare (vill såklart bli som sin superba exstyvmorsa) och läser något hon tycker är trist… hennes exakta ord var ”och det är ungefär lika intressant som att Charlotte Perelli gått ned 8 kg på två månader”. Hehe, jag kan ju tycka att det kan vara intressant hur man kan gå ner 8 kg på två månader men hur f-n kan de skriva att hon ska vinna melodifestivalen tack vare sina magrutor? Hallå? Hur går det till? Nu vann hon ju men inte fasen var det på grund av magrutorna… nä det var nog benen… eller fingertopparnas förtjänst. (Nu skulle Max säga ”Mamma, nu är du ironisk”)

Nog om värdelöst vetande nu och till viktigare saker; mig (woahahaha vad kul jag är –det märks att jag varit i avsaknad av sällskap i tre dagar). Skojar bara, vill bara berätta att febern är borta och värken gör sig bara sådär lagom påmind. Igår var mina värden i princip nere på botten, idag är de på väg upp. Vid ronden sa läkaren att jag får åka hem i morgon OM värdena fortsätter uppåt. Så håll tummarna för mig, nu mår jag så pass bra att jag orkar vara hemma och nu har jag varit borta från min familj tillräckligt länge!

2 kommentarer:

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

hahahaha... skäms fortfarande för att jag skrev att jag skulle kamma ditt hår.... ehh..

Unknown sa...

Är du säker på att det inte finns någon biologisk koppling mellan er två (dig och Sandra)? Ni verkar rätt lika...knasfior båda två.

KRYA på dig och kom hem! Jag saknar dig! Längtar efter kortspelskväll och chaite.
Kraaaaaam