tisdag 18 mars 2008

Kvar

Kvar på sjukhuset… ja vadå? Jag vill stanna här, har ju fullt sjå att hinna med att läsa allt skvaller i kvällstidningarna. Ska jag vara riktigt ärlig har Royne köpt med sig skvallertidningar också men jag har precis upptäckt en sak – skvallertidningarna behövs inte längre! Allt man vill veta (eller inte vill veta) om alla kändisar står redan i kvällstidningarna... Fy vad det är deprimerande, hur kan det vara mer intressant att läsa om Lena Ph som har separerat än om vad som händer runt om i världen?

Mina värden är bättre men de vill behålla mig tills i morgon. Eftersom jag knappt orkar gå på toa så känns det helt ok. Min kropp har liksom lamslagits av den totala tröttheten och förutom att musklerna känns förbrukade och oanvändbara så är jag så in i nordens trött. Har sovit mest hela dagen och skulle kunna fortsätta att sova mer. Men jag tror att jag ska låtsas att jag har en hund som måste rastas, så jag får en liten promenad. Kan ju ta en tur i korridoren och kanske tjuvkika på min granne som måste ha väldigt roligt nästan hela tiden.

Jag tror att det är en man – har bara sett en rygg och en ollonskalle så jag vet inte riktigt. För en stund sedan så spelade han musik och skrålade till… med dörren öppen… jag låg länge och funderade på hur nyfiken jag var men till slut insåg jag att jag var mycket nyfiken så jag släpade mig upp och in på toa, så att jag på vägen ut skulle kunna få en skymt av Skrålaren. Men, som sagt, såg bara ryggen och ollonskallen.

Tror jag tar den där promenaden nu… förutom att tjuvkika på Skrålaren ska jag lyssna om någon ny har tillkommit på lungavdelningen… hörs på hostan HUA… sedan ska jag slinka in i pentryt och sno med mig lite kakor… snart tillbaka! Nähä, hann bara svinga benen ur sängen (jomenvisst tjena… snarare lyfta ur dem ur sängen) så flög dörren upp och in kom en sköterska. Så nu sitter jag fast vid droppet med antibiotika och kommer ingenstans. Kan passa på att tipsa om en ny serie som kommer, typ Sex in the city. Jag har sett de tre första avsnitten och jag är såld. Den passar mig utmärkt just nu för jag orkar inte se något där man måste tänka för mycket (tror gifterna håller på att byta ut hjärncellerna…). Serien heter ”Cashmere Mafia” och börjar snart sändas i svensk tv.

Pust, skulle behöva en rullator, känner mig urgammal och vek i kroppen. Men nu har jag tagit en sväng i korridoren i alla fall. Intet nytt när det gäller något… och Skrålaren visade sig vara en kvinna. Blev tvungen att fråga en sköterska för jag såg ingenting, fortfarande bara ryggen och ollonskallen…

Knaprandes på en kaka säger jag hej då för idag – i morgon tänker jag åka hem!

Inga kommentarer: