måndag 10 mars 2008

Fjärde attacken!

NI SOM INTE HAR RÖSTAT ÄNNU: bilderna ligger i inlägget nedanför detta!

Eftersom jag har fått önskemål om fler inlägg så måste jag ju skriva mer, inte vill jag orsaka abstinens hos mina vänner...Fast jag kan ju bara skriva när jag orkar och när jag har något att skriva om så ha liiiite överseende med mig. =)

Oj oj oj vilken vecka jag har haft!
Tackar ödmjukast för att jag har fått må så bra… och de jag ska tacka är de som tillfört många skratt till mitt liv denna vecka.

* Har varit med familjen, träffat många vänner och njutit av att bara vara!

* Kortkväll. Det var länge sedan jag spelade kort men det var enormt roligt, trots att mitt lag förlorade (har såklart för mycket tur i kärlek ;)

* Supermysigt att Max minsta storasyster (också hon heter Elin, kallas Lill-Elin) sov över här – det var alldeles för länge sedan! Halv tolv på natten när alla andra sov satt hon och jag och fikade och pratade om viktiga saker.

* Fått superfint kort från mina släktingar i storstan - tack!

* Ja detta är nog det värsta denna vecka... nämner inget namn men min vän "Hubba" var på bokrean och hittade en bok som såg intressant ut... hon läste knappt vad den handlade om utan bestämde att den skulle jag få. När jag öppnade brevet och tog fram boken så läste jag genast vad som stod på baksidan... "Frankrikes mest erotiska författare"... började läsa i boken men blev så vansinnigt generad att jag blev tvungen att sluta. Den författaren lämnade inget åt fantasin hon inte. Oj, nu blir jag generad igen... och då vågar jag inte skriva ett ord om vad hon egentligen skrev... Jag vågade helt enkelt inte läsa något mer, skrattade åt detta som en total galning (hyperventilerade nästan) och började fundera på vad jag skulle göra med boken. Jag ville ju inte vara oartig mot "Hubba" utan boken måste såklart komma till användning... Så - jag tänker inte nämna några namn nu heller - men jag skickade hela härligheten till någon nära. Skrev att om de inte heller klarade av att läsa boken så skulle de skicka den vidare till någon behövande. Med det är det inte sagt att de jag skickade boken till är behövande... oj vad detta blev konstigt... strunta i vad jag skriver... borde kanske radera detta men fasen har ju skrivit massor och då blir ju de glada de som klagar på att jag skriver för lite... hehe... fast det ska ju vara intressant också men vad är intressant om inte erotik? =) Nog om detta och vidare nu;

* Pulkbacken fick besök av mig, Max, Lill-Elin och Anneli och hennes barn en dag. Det var så skönt att vara ute och käka korv, dricka varm choklad och åka pulka; det konstiga var att när jag och Anneli skulle åka tillsammans drog pulkan fort som bara den till höger så vi åkte i en vid sväng och blev snabbt påkörda av en liten grabb. Jag såg nog att han förskräckt tänkte ”Näää, nu krockar jag med två galna tanter. Jisses vad de skriker och skrattar…”

* Pilla min Pilla vad roligt det var att träffa dig – underbart att få kramas, surra, se dig i min peruk, skratta, dricka vin, äta gott. Jag ser fram emot att vi kommer att ses oftare!Ha det underbart på er resa!

* Peruktävlingen! Hahaha… att se dessa vänner i perukerna, framför allt karlarna… ja vad kan jag säga – det är UNDERBART och dessutom härligt med alla som röstar! (Men jag vill fortfarande lägga in bilden på mor, så tjata på henne!)

Nu tänker jag berätta lite om biverkningarna trots att jag sagt att jag ska vara tyst om dem… tycker ju faktiskt att ni ska ha lite koll på dem. ;) Biverkningarna denna vecka har varit ständigt rinnande ögon och näsa… trötthet… allt hår håller på att lossna från ollonskallen och ögonbryn och fransar är på väg att bli ett minne blott… jag lovar att jag inte kommer att dra konstiga svarta streck med kajalpenna där ögonbrynen ska vara!

Förutom detta har det varit lugnt med biverkningar… denna vecka… i morgon är det dags för en ny omgång. Nu byter de sort på gifterna inför de tre sista behandlingarna så det blir lattjo (hrm) att inte riktigt veta vilka biverkningar som dyker upp… Har dock läst att vanliga biverkningar är t.ex. svullnad av händer, fötter, ben eller viktökning… domningskänsla, myrkrypningar eller värk i leder eller muskler, svaghetskänsla… trötthet och aptitlöshet… nä fyyy nu slutar jag det räcker ju gott detta… isch man kan tappa naglarna också!

Men det är då helt sanslöst, kan ni tänka er hur jag kommer att se ut??? Se på det hela med humor nu! Uppsvullen som Barbamamma utan hår på kroppen eller på huvudet, ögonen utan ögonfransar för genast tankarna till en fisk… Ok, få se nu... En Barbamamma med fiskögon som av trötthet släpar sig fram hmm… kanske på mage… ålandes från sida till sida på grund av myrkrypningar och värk i kroppen… hahaha ska be Royne knäppa kort så ni kan få se… OM det blir så… det vet ju ingen just nu! Det är bra att tänka sig det värsta för då kan det bara bli bättre! Det enda jag vet – det är att i det mesta som är jobbigt kan man hitta något positivt, något att le åt. Jag är så glad att jag får skratta mycket för det ger mig kraft! =)

Kraaaamar

2 kommentarer:

Unknown sa...

Nu ska du läsa med din största humor när jag svarar om dina möjliga följder efter behandlingen. Jag funderar stilla om det är så att jag kan ha fått dessa av dig och att du då slipper eftersom dessa har dykt upp på mig.... är biverkningarna luftburen... eller är det så att svullnaden och viktökningen beror på för mig "större" aptit, jag vill bara meddela att du inte behöver vara ensam med dessa om dom dyker upp, jag kommer då ner till dig och kryper bredvid, då får inte båda plats på kortet.... bra va??!!

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

Åh herregud! du är fantastisk min havsfisk!