lördag 12 januari 2008

Torra slemhinnor...

Mitt största problem just nu är torra slemhinnor... slemhinnor finns i ögon, näsa, mun och - såklart - könsorganen. Jisses, alla vet väl hur beroende man är av dessa kroppsdelar... ;)
Jag vet inte hur det kommer att bli när puppan slutar funka som folk (det kanske jag kan fråga mamma eller nån annan i värdig ålder... hm eller inte =) Det jag vet just nu är att det är förbenat irriterande att inte se annat än genom en dimma. Så mina slemhinnor i ögonen är uttorkade och trots droppar blir det inte mycket bättre.Värst är det i mörker och ingen kan ju påstå att solen skiner speciellt många timmar per dygn, just nu.
Men såklart att det blir bättre. Jag är ju glad att slippa må illa! Dessutom börjar det värsta kliet i kroppen lägga sig, vilket medför avkoppling. Tjohoo till detta!

Hittills har det varit en underbart fin dag. Jag har pratat i telefonen med flera goda vänner och det har varit fina samtal - tack Anna, Lotta och Britta! Fint mail med ord viktiga att bära med sig från Pascale har jag också fått. Sedan har Anneli varit här med Kalle. Grabbarna körde Nintendo Wii och Anneli och jag pimplade te och pratade och pratade. Känns som evigheter sedan så det var så mysigt. (Anneli och jag har ju en del att prata om inför möhippan, Pilla! =) Hoppas bara att jag kommer att orka men vi får ta det som det blir. Nåt bus ska vi såklart hitta på.

Nu ska jag lägga mig med en god bok - håller på med sista Harry Potter och som vanligt är jag fångad! (Först ska jag droppa dropparna i ögonen så jag ser något...)
Varma kramar

Inga kommentarer: