söndag 23 december 2007

Julafton

Julafton i morgon, Max är helt yr i bollen av förväntan. Han, som alltid läser innan han somnar hade inte tid i kväll. Redan 19.30 sa han till om att han ville sova så att det fort fort blir julafton.
Elin är lugn som en filbunke men hon är ju tonåring...
Själv är jag lite förvånad över att vi har haft det så lugnt med alla julbestyr, på nåt vis känns det som om jag har glömt massor. Men det beror nog på att jag varit "ledig" och kunnat poa på under dagarna. Jag tror allt är klart i alla fall.

Behandlingen kommer att köra igång v.2. Håller på att besluta mig för om jag ska raka skallen innan eller efter första attacken... de säger att det tar ca 10 dagar innan håret börjar falla... Jag fattar inte hur jag ska klara detta - idag klippte Jennie mig och jag tycker att det är tufft att bara toppa håret... Men vad är lite håravfall mot att få en behandling som gör att man inte får återfall? Ja för fan - kom bara snoppskallen med öron.... klart jag fixar detta också!

Allvarligt talat så är ju inte detta någon dans på rosor. Jag kan stå och kolla mig i spegeln och se mina ärr. Ibland känns det helt ok och jag är lycklig över att jag har brösten kvar - och livet. Andra gånger känner jag mig ful och oattraktiv. Stackars mig som kommer att ha ärr som lyser när jag har bikini på mig... jag hinner bara tänka tanken innan jag inser hur patetiskt det egentligen är. Fullt förståeligt att känna så men patetiskt därför att i en sådan här situation blir man faktiskt tvungen att sätta alla sådana tankar i ett större perspektiv. Nu är det ju verkligen läge att vara realistisk. Vad gör det egentligen om jag blir skallig som ett ollon med öron och har några ärr på kroppen? Ok, klart det blir tufft men i det stora hela är det tamigfan en jävla baggis. Så det så! Det finns mycket värre saker här i världen!

Nu ser jag fram emot att tillbringa julen med min kärlek Royne, barnen, mamma och Jocke och hans ursöta tjejer Wilma och Alva. En sväng till lillsyrran Mia blir det också. Lillebror Kalle och hans familj kommer att vara saknade men nerringda! ;)

Juldagen blir en kväll att minnas med gamla vänner på förfest här och sedan det traditionella Logen - ska bli fantastiskt roligt!

Nu skickar jag varma julkramar till alla som behöver och vill ha. Jag hoppas att ni kommer att få en underbar jul.
GOD JUL :)

Inga kommentarer: