tisdag 23 oktober 2007

När fan blir dagen D?

Först och främst vill jag tacka för alla fina ord och all omtanke jag får, både genom bloggen men också i övrigt - det värmer gott i hjärtat! =)

Dagen D ja... det trodde jag var den dagen de sa att första cellprovet visade på avvikelse. Men varför skulle det vara så enkelt? Trots att mammografichefen vid andra provtagningen sa att oddsen för att andra provet skulle visa sig INTE vara cancer var pyttepyttesmå så...

Igår fick jag besked om att så är fallet. Nu har jag helt plötsligt friska bröstceller!!! Jisses... snart kommer jag förmodligen kunna rulla huvudet ett helt varv på axlarna också... Nä, men allvarligt talat så kommer jag att ha stor utfrågning innan operationen idag. Känner mig en aning förvirrad.

Bröstsköterskan, som lämnade den stora nyheten sent igår eftermiddag, sa "Men det kan ju vara så att provet togs från området bredvid knölen.... knölen är ju så liten..." HAHAHA...NU är läge att bli rubbad ;) vad ska jag tro? Så läget är detta nu - jag vet inte ett skit! MEN det jag vet är att jag kommer att opereras men inte hur stor omfattningen blir. Sedan kommer det att ta ca tre veckor innan jag med säkerhet vet om jag har cancer eller inte. Tror jag..... suck...
FAST FATTA EN COOL SAK - Om jag helt plötsligt inte har någon cancer så har allt positivt tänkande gjort sitt! ;)

Nu till en helt annan sak:
I söndags provade jag på att bada igen. Jag geggade in hårinpackning innan jag kröp ned i värmen. (Hårinpackning också från Lush, luktar jul (!) och ska masseras in i torrt hår, sitta ca 20 min och sen ska håret sköljas ur och tvättas med schampo - helt suveränt). Efter badbombsincidenten borde jag kanske ha tagit det lugnt med Lushprodukterna men jag älskar ju dem! Åh, vad det var avslappnande och skönt. Läste en god bok och såsade i vattnet i säkert en timme. Sedan tappade jag ur vattnet och klev ur badkaret, ställde mig i duschen och drog på kranen... hmm kallt... höjde värmen.. hmm fortfarande kallt... då slog det mig att jag hade inpackning i håret plus att jag kört peeling i ansiktet... höjde värmen men naturligtvis var varmvattnet slut! Så det var bara att sätta upp håret, skölja ansikte och kropp med iskallt vatten och sedan huttrandes torka sig och vänta in varmvattnet. Jag har inte haft så lent hår sen jag var bäbis... det tog två timmar innan jag kunde skölja ur håret...

Snart åker vi mot Sundsvall och helt ärligt är mitt största problem, just nu, att jag inte har fått äta sedan tolv i natt. De som känner mig vet att jag behöver äta med små intervaller. Får annars sockerfall och blir grinig som en gammal käring. Från tolv till sju i morse fick jag dricka 5 dl vätska men nu är det tört fram till efter operationen. Stackers stackers mej... men jag har packat ned choklad och vattenflaska så jag kan trycka i mig så fort det blir tillåtet! =)

Pussen alla =)

4 kommentarer:

Linda sa...

hej gumman hoppas att op gick bra och att du mår bra ...

tänker på dig varje gång jag ser ett rosa band....

pussar

Catalyst sa...

Jamen shit! Nu är jag också confused.. är det goda nyheter, eller? Kramar!

Jonas sa...

Hej Malin!
Oavsett hur läget är just nu, är jag med dig om du skulle behöva. Jag måste ju ha nån att skratta med på träningarna. Vill att det är du, men först när du själv tycker att det är en positiv kraft att vara med!
Under tiden tar jag gärna hand om grabbarna, inkl. Max.
Ni kan alltid höra av er om det behövs hämtning!
/Kram

Mary sa...

Hej Bäbis
Va bra att du bloggar om detta. När Linnea var sjuk så skrev jag dagbok under hela tiden vi låg inne. Kan fortfarande inte läsa igenom det jag skrev fast det är nästan 2 år sen nu. Men det är bra att ha gjort det ändå. Nåt att ha och visa i framtiden. Det här har vi gått igenom och det gick bra trots allt. Kolla du upp föreläsningen om att tänka positivt.....Kramis