onsdag 17 oktober 2007

Att förstå eller inte...

Att få beskedet bröstcancer är omtumlande. En sån där sak som man inte tror ska hända en själv... men så gör det det. Det är en chock och redan nu har jag förstått att det är en lång process - därmed också en lång och tuff resa.

Jag har bestämt mig för att denna resa ska sluta lyckligt så med mig på denna resa vill jag ha positiva och upplyftande resenärer. Resenärer som kan motivera och lyfta mig när jag dyker och känner hopplöshet. Alla ni är välkomna =)

En annan sak jag har bestämt mig för är att våga vara egoist! Under denna process kommer jag att fokusera på mitt eget mående, sträva efter att minimera stressfaktorer och bara vara. Jag är fullt medveten om att det kan upplevas som jobbigt för vissa men det är ett val jag måste göra. Min hjärna och min kropp orkar inte med mer för tillfället. Avslappning och positivt tänkande är a och o. Jag vet att ni förstår!

Det är bara en sak till; det finns en liten liten liten pytteliten chans att jag senast måndag får beskedet att det inte är cancer. Be med mig!

Nu ska jag krypa ihop hos min kärlek.

11 kommentarer:

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

Och du ska veta, världens bästa Malin att vi alla kommer stötta dig!! Jag vet att vi klarar detta!!!

Jocke sa...

Hej Min älskade SYSTER! Jag har tänkt jättemycket på dig de senaste dagarna och I mina ögon är en av dina många styrkor att du ofta osjälviskt hjälper din omgivning därför blir jag jätteglad att du tillåter dig själv att ta hand om dig själv och ha fullt fokus på dina egna behov- BRA!! Jag kommer alltid att finnas till hands när du behöver mig och jag vet att du kommer göra allt för att vinna dennna strid och du är i mina ögon en riktig fighter...
Många kramar Bror

Catalyst sa...

Nån sa till mig nånstans, nån gång under min 15-åriga exil att de starkaste människorna åker på de hårdaste prövningarna... Det var sagt på engelska, men jag tror det översätter sig rätt hyfsat.

Min första reaktion när jag läste ditt mejl var att klämma mig själv på brösten och så skrek jag HOLY SHIT!

Jag är inte speciellt religiös, men tror på goda tankar, god fysik och emellanåt lite på good karma.
-- Du har allt! --

VI fixar det här gumman!

Pussiluss!

:) Majsan

Catalyst sa...

HALLÅ! PS!!!

Tycker mig minnas att du har jäkligt snygga bröst... Ta kort!!!

Helén sa...

Du är snygg!Inte ganska,ordet ganska har du lagt till :) Och speciellt gråhårig är du inte heller!! Jag är med dig, det vet du.. Alltid.. I morgon ses vi och pratar skit! Lillfingrar mm Ha ha ha!

A-K sa...

Hej vännen!
Det här var inga roliga nyheter så här på morognkvisten... ='(
Men jag vet att du grejar det! Du är både stark och har många, många som stöttar dig. Kom ihåg att allt alltid vänds till något positivt (se bara hur det blev med Roine) Å så får du inte glömma den där fikan jag har innestående =)
Jag tänker på dig...
Alla mina kramar till dig! /A-K

Linda sa...

Tänker på dig vännen....
Detta fixar Ni


Tusen pussar och kramar

jennie sa...

hej hjärtat!
jag kommer vara här o stötta dig bara så du vet!
jag vet att du är stark nog att klara av det här! annars finns vi juh vänner o familj här o hjälper dig när det känns som jobbigast!!

puss puss o sköt om dig och gör som du sa nu..ta hand om dig själv!!

Malin sa...

Åh, detta är känslosamt och superbra även fast det är apjobbigt att läsa alla snälla kommentarer.

Jag vet att jag fungerar så att jag stänger inne istället för att gråta floder. Jag vet inte om jag är uppfostrad så att det är en svaghet att gråta eller om jag bara är sån.

Men nu jäklar gråter jag och fy satan vad skönt det är efteråt. Skiten ska ju ut - det är en enorm rädsla och sorg som inte får stanna kvar därinne.

Tack alla ni för att ni finns och för peppningen! Bamsekramar från mig =)

Maria L sa...

Darling! Du är som en sjungande solvind här på jobbet! En dansande glädje, en kram och en krutdurk! Du fixar det! Vi kraftsamlar med dig!

Maria L

Jocke sa...

Hej Snygging!! Tänker på dig och jag vet att det kommer gå bra för dig i morgon:) Lyckligtvis kommer du ha en postiv inställning när du kommer in på sjukhuset i morrn, rädd kanske men ändå en jäkla inställning till att vinna!!
Bror...