onsdag 31 oktober 2007

95 % av alla som får bröstcancer överlever!

Min uppgift är att överleva och det gör jag genom att arbeta med mig själv på olika sätt medan jag låter det medicinska ha sin gång. Jag bröt ihop i fredags men automatiskt bet jag sedan ihop... Det var länge sedan jag kom fram till att vi alla måste få bryta ihop. Det viktigaste är att efter att vi brytit ihop så biter vi ihop och tar itu med vår uppgift.

Bryt ihop - bit ihop

Lille Maxen berättade jag för i förrgår. Det var dags nu. Han bröt inte ihop, fast han blev ledsen. Men han litar ju på mig och jag sa naturligtvis att han inte behöver oroa sig eftersom jag kommer att fixa detta. Jag håller ordentlig koll på honom!

Herregud, som den cancersjuke jag är så ville jag kolla på galan igår. Det klarade jag i ungefär 5 minuter. Då var det en kvinna som berättade om sin bröstcancer. Att hon blev frisk efter behandling men sen blev sjuk igen. . . hade cancer i nästan hela kroppen. Vid det laget forsade tårarna på mig och Royne bytte kanal. "Jävligt onödigt att kolla på detta" sa han, kramade mig och torkade mina tårar. Skönt att få ut skiten, tyckte jag... sedan bet jag ihop igen...

Ett hett tips till alla som pratar med mig - det är ingen bra idé att prata om folk som dött av cancer. Det trodde jag var en självklarhet men... HALLÅ - JAG HAR CANCER!

I lördags var Royne och jag på stan när vi mötte ett stort gäng gymnasieelever. De flesta grät. När vi kom hem satt Elin och grät. Johan Tallbacka hade blivit överkörd av ett tåg på fredag kväll i Stockholm. Han var ingen nära vän till henne men ändock en vän.
Johan Tallbacka är död och hans familj och vänner har en fruktansvärd tid framför sig nu. Jag sänder varma tankar till dem.

Detta satte min situation i ett nytt ljus - jag har 95 % chans att fixa detta - DET är bra odds. Så de senaste dagarna har jag känt mig starkare, mer beslutsam.
I slutet av februari tänker jag åka med mina barn och mitt livs kärlek på vår planerade resa till Thailand. Det kommer att bli underbart! =)
Kram till er alla

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ska ni åka till Thailand!!!! när?
Stor väska...jag följa...:-P

Jonas sa...

Du visa mig ett spel med 95% chans att vinna och jag spelar STORT!!!
Du är en vinnare! Oops höll på att skriva vinare, inte helt fel det heller, det är ju GOTT!!
Om du får och kan, så prova nått gott, kanske inte en hel men ett glas;-)