fredag 4 december 2009

Stinker

Här sitter jag med fönstret på vid gavel (minusgrader) och försöker med frisk luft andas bort illamåendet. Det stinker fiskbullar i hela lägenheten. Upptäckte jag när jag kom ut från duschen. När jag gick in var det biffar som stod på menyn men söta dottern ändrade visst det medan jag duschade. För att hon var sugen på fiskbullar. Hur fan kan man vara sugen på fiskbullar?

Så nu sitter jag ensam i sovrummet och väntar på att korsdraget ska blåsa ut lukten - tvingade Royne att öppna ungefär överallt i lägenheten... sedan vrålade jag att Elin måste handdiska ALLT som har haft fiskbullar på sig... och att de måste gå ut med soppåsen.

Hoppas de säger till snart. Så jag kan lämna sovrummet och göra mig färdig för grodornas julfest på Hamnkrogen.

Fy fan vad jag mår illa!

6 kommentarer:

Annelie sa...

Hahahaha.. här är en till *viftar med handen* som oxå gillar fiskbullar och kan bli sugen på denna maträtt.. *L*
Men, jag förstår dig.. mååånga som är mer som dig,, blir helt enkelt äcklad av denna maträtt.

Haré bäst och sköt omm dig.. // Kram Annelie

PS. Jag kommer att skriva lite till o från i min blogg,, helt enkelt när lusten faller på. Vet inte om du såg mitt senaste inlägg, när du kikade in hos mig. DS.

nillas liv på pinnen sa...

Hehehe, många fiskbullar har det blivit här också under åren, det är ju så himla gott! =)

Catta sa...

Förstår dig mycket väl!
Fiskbullar är väl bland det värsta som finns för att inte tala om lukten. Blähhhhh.

kram catta

Anonym sa...

Fiskbullar är INTE människoföda!!
Ett trauma i min barndom var när mamma inte var hemma av någon anledning. Jag tror hon skulle operea bort gallan eller något dylikt.
Pappa kunde inta laga mat så det blev fiskbullar i olika såser. Vi gick nog igenom alla smaker ett par gånger innan mamma kom hem.
Jag har inte ätit fiskbullar sedan dess.....
Mvh Marie

Kamilla sa...

Vidrigt! Fiskbullar är kattmat!

Malin sa...

Annelie, gillar aldrig fiskbullar men nu när jag är gravid luktar de extremt illa!

nilla, huvva för de små bollarna - men kul att du har hittat hit :)

Catta, du har koll på läget du, Kamilla och Marie också!

Kramar till er alla