måndag 28 december 2009

Förnuftet

Nittonåriga dottern har flyttat hemifrån idag. Konstigt fast nog väldigt bra för både henne och mig. En väg till ett bättre förhållande liksom.

I min mage tumlar bäbisen runt och när h*n föds är mitt första barn nästan 20 år gammal. Det känns också konstigt men samtidigt helt rätt. Nu är det mer rätt än någonsin på något vis.

Fast jag vet så mycket mer om livet nu. Saker som gör att jag ifrågasätter min förmåga, mina möjligheter och framtiden. Men jag använder förnuftet och gör allt jag kan för att njuta av min allt tjockare mage och den framtid som är uppenbar just nu.


















Njuter gör jag - igår kände jag de första riktigt tydliga sparkarna. Nu längtar jag efter att Royne också kan känna dem. Att få se och känna hans lycka gör min lycka så mycket större.

Livet är häftigt!

3 kommentarer:

HAGENS VITA VARDAG sa...

God fortsättning!
Så häftigt! Snacka om sladdis och vad tusan gör det om hundra år..!
Jag kommer på mig själv med att tänka på dig och känner sådan avund, verkligen..vilken lycka!
För tusan njut i fulla drag, det var någon mening med allt det här!
Ett riktigt strålande Nyår önskar jag dig och dina nära och kära!
Kramar Anna

Sara sa...

Hittade in till din blogg aldeles nu, läste om att du skulle få ditt andra barn när ditt första är 19. jag fnissade lite för mig själv! Jag fick nämligen mitt första syskon när jag va 20(1 år sedan) och jag älskar henne över allt annat och tycker det är jätteskoj, så din dotter kommer antagligen tycka samma :D

Malin sa...

Anna, vilka fina ord - tack! Och god fortsättning :)

Sara, välkommen hit. Tror säkert att hon kommer att tycka att det är mysigt MEN vara glad över att hon flyttat hemifrån ;) har en son också, Max, som är tio och han är eld och lågor.

Kram på er