tisdag 24 november 2009

6 kvm

En 90 cm säng, en stol, en byrå och en tv-bänk. Och en toalett modell mini. Upphöjd och när man ska gå ut från toan har man glömt det och liksom snubblar ut och dundrar in i väggen som är en meter ifrån.

Där bor jag. Känner mig som när jag var 18 och bodde på internat. Målade kroki, läste lite matte, historia, gojsade med lera och hade skulptur. Och foto. Lärde känna massa olika människor, bastade och drack champange. Spydde ibland och ibland sprang vi ut från bastun och rullade oss i snön. Någon gång var det skare. Upptäckte vi.

Minnen.

Hur som helst, nu är jag i storstan för ett par dagars kurs. Kursen verkar intressant och jag, som i mitt gravida tillstånd orkar lyssna i ungefär 15 minuter, hoppas på två pigga dagar. Tro om man blir utkastad vid höga snarkningar? (Som min elake sambo också påstår att jag gör... alltså snarkar... förutom det andra ljudet då. Jävlar kom precis på att det inte alls vore bra om jag somnade under föreläsning...).

Det kommer att bli krävande dagar detta, bäst att sova nu. God natt.

3 kommentarer:

Kamilla sa...

Oj,, vad man missar mycket när man inte läser bloggar på ett tag!! Stort grattis till dig min vän! Tänk, det är fantastiskt, ett nytt liv! Och vilket underbart bevis på att din kropp är,,, precis som den ska:-)
Önskar dig all lycka
kram kamilla

Anonym sa...

Hej Malin!
Har inte titta på din blogg på länge och blev sååå glad av nyheten.
Stort lycka till, sköt om dig!
Allt gott,
Kersti Icakuriren

Malin sa...

Kamilla, tack - det känns verkligen som ett mirakel efter allt som varit :)

Kersti, tusen tack för fina ord!

Kramar