lördag 10 oktober 2009

Snoppoga

Nyfiken som jag är var jag nyss in på Ica-kurirens nättidning för att kolla om artikeln ligger kvar. Jag testade att söka på "snoppoga" och gissa om det blev träff?

Idag har det varit en fantastisk höstdag och den har jag och Royne tillbringat ute i stugan. Som inte finns längre. Nu är det en enda stor öppen yta med nedsågade träd, arbetsbodar och en plan med grus. Dränerat och färdigborrat efter vatten och bergvärme. Till veckan drar det igång på riktigt, när polackerna kommer och till våren flyttar vi in i ett litet nybyggt fantastiskt hus.

En ny resa men inför denna är jag glatt förväntansfull!

Här kommer några bilder från vårt paradis, som just nu alltså befinner sig i ett ordnat kaos. Tänk att stugan delades på mitten, lyftes över på lastbil och kördes iväg... Nu är det alltså förberett för att lägga golvärme och sedan gjuta grunden. Till sällskap har grabbarna hittills haft räven, som varit extremt nära hela tiden. Totalt orädd men också väldigt döv. Stackarn.











4 kommentarer:

Mrs. S sa...

Oj vad spännande! Ha en bra lördagskväll.

Anonym sa...

Lycka till med ert hus.
Lisa, lidostillcapri

Malin sa...

Tack!

Anonym sa...

Oj.. jag hoppas att vi nu får följa husbygget på bloggen... och det färdiga resultatet...

Det ser ut att vara en helt otroligt vacker tomt... hur stor?

Kram Pys