onsdag 2 september 2009

Framtiden

Det var inte så länge sedan jag ofta befann mig i det stora mörkret, tvivlande på om det fanns en framtid för mig. Men det visade sig att jag var lyckligt lottad - plus att jag faktiskt hade bestämt mig för att klara min resa genom snoppogan. Idag lever jag i framtiden.

Det snurrar ganska snabbt just nu, har startat hösten med ett helt nytt jobb och det är otroligt mycket jag måste lära mig. Fantastiskt roligt att utvecklas men gissa om jag snarkar tidigt på kvällarna?

Stugan är snart ett minne blott och byggandet av det nya huset börjar. Tar ju också en del tid, även om det är spännande och roligt.

Genom min resa har jag skrivit om vikten av att lyssna på kroppen och fånga de där stunderna som stärker hela härligheten. Inte hoppa över stärkandet och springa genom livet. Jag tänker än mer på detta nu när livet snurrar fortare och jag tror att jag lyckas ganska bra med stärkandet. Trots lite kvarvarande värk och genomskinliga spöken känner jag mig stark och lycklig.

Jag konstaterar tacksamt att framtiden fortfarande ligger vid mina fötter!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så skönt min vän.. jag ska kämpa ett tag till innan framtiden kommer mig till mötes..

Men vi träffas säkert någon dag.. när vi står och hänger på grinden mot en annan värld.. och vi får se vem som går igenom först...

Kram i massor
Pysis

Ebba G sa...

Först av allt... du är så vacker!!
Sedan det viktiga - du är så skönt tydlig i att välja livet.
Och delar med dig av det svåraste på ett sätt som går att ta till sig.
Gillar verkligen att läsa dig!
/Ebba

Isabelle sa...

Du är så klok!
Tack för vackra ord.
Önskar dig en riktigt skön helg. Kram.

A-K sa...

Ja, vad härligt!
Jag är såååå redo att lägga detta bakom mig nu och koncentrera mig på min vardag!
Kram på dig, vännen!

A-K sa...

Underbart!
Kram på dig!

Malin sa...

pysan, lite oklart där men kramar tillbaka!

Ebba G, oj tack - vad glad jag blir!

Isabelle, helgen har varit avslappnande. Din med har jag sett :)

A-K, förstår hur du känner!

Anna-Karin, må vi få till en träff inom snar framtid!

KRAMAR :)