måndag 31 augusti 2009

Sabla pucko!

Helt virrig idag på jobbet, ingen koll på något. Tur jag har bra arbetskamrater :)
Sov halvhyfsat så lite lyckades jag bryta mönster. Lite.
Samtal med min onkolog, inget konstigt med det alls. Hon klämde på hals, i armhålor och brösten... och hittade inget anmärkningsvärt. Phu. Stort phu.

Sedan gjorde jag något dumt. Jag frågade när man oftast får återfall... efter hur många år? Svar fick jag - "Vid två och fem år efter avslutad cytostatikabehandling kan man se en topp" Återfall kan ske när som helst men flest återfall sker alltså vid två och fem år.

Jaha, så var det med det.

Varför frågade jag?

Sabla pucko jag är!

5 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

SKönt att ha det besöket avklarat och att det visade sig vara bra med dig gumman. Förstår din känsla, men du..
Det går bra!
STOR kram Lallis

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hej Malin!
Det var sååå länge sedan jag var in och skrev något hos dig, har verkligen varit världens sämsta bloggare under en period =/ men nu är jag igång igen!
Skönt att se att det är okej med dig! Hoppas sommaren varit bra och ha en skön vecka!
Kram Anna

Malin sa...

Lallis - tänker alltid ha inställningen "Det kommer att gå bra". Är säker på att det då går bättre. :) Tack för dina ord. Kram

Hej Anna - jo, har sett hos dig att du också pausat ett tag. Jag med... Sommaren har varit bra, hoppas du har haft det bra. Nu ska jag inte till dig och kolla. Kram

Isabelle sa...

Man frågar för att man vill veta. Men ändå inte. Fast jag tror det är bra att veta ändå. Trots att man inte vill ;) Jag befinner mig ju snart på den där tvåårstoppen, hmm...

Malin sa...

Isabelle, skit i tvåårstoppen - det tänker jag göra! Kram :)