söndag 30 augusti 2009

Dags igen

Snoppogekoll i morgon - blääää, läskigt men vad bra att de håller koll!

Oron kommer som vanligt, även om den inte är lika stark som tidigare.
Allt förbleknar. Tro om det komemr en tid när jag kommer att känna mig lika odödlig som jag gjorde innan snoppogan? Knappast, nu känner jag ju till verkligheten på ett helt annat sätt. Innan var jag ganska blåögd och förskonad från att bli påmind om min egen dödlighet. Trots mina tidigare resor ner i djupa mörkret, liknar snoppogan inget annat. Den har sin egen klass, sin egen nivå av absolut skrämselhicka. En rädsla som jag aldrig kan glömma. Även om den bleknar en aning. Med tiden.

Så nu påminns jag av det gamla spöket - det blir tydligare i sin skepnad. I morgon ska det tas prover, klämmas och pratas. Medan jag håller andan i mina tankar. Jag ser fram emot hemresan fråm sjukhuset och lugnet som kommer att spridas i min kropp. Har redan bestämt att det blir så. Lugnet i kroppen.

Först en arbetsdag med elever, som kräver hela min tankeverksamhet. Tack och lov. Om jag nu över huvud taget har en fungerande hjärna i morgon. Vet ju att natten innan koll inte brukar bjuda på särskilt mycket sömn. Invant beteende som kanske kan brytas denna gång?

Ja, klart att det mönstret kan brytas - mönster är ju till för att brytas. Jag kommer att sova gott i natt! :)

7 kommentarer:

Mrs. S sa...

Hoppas att allt går bra!

Anonym sa...

Fasen, vad avundsjuk jag blev när jag såg er i godan ro i biofåtöljerna! =)
var filmen bra? vilken det nu var?

/T

Kamilla sa...

Jaa klart det går bra! tänker inget annat!
jag väntar oxå på en ny undersökning nästa vecka o så väntan till jag får beskedet,, som oxå kommer att vara ett bra besked!
kram Kamilla

Malin sa...

Mrs.S - det gick bra :)

T, så ni var bara in och kollade läget? Trodde ni skulle se filmen. det var Becks senaste och den var bra!

Kamilla - Japp, bra besked blir det! :)

Anonym sa...

Det kommer att gå kanon.. det vet jag.. och oron kommer du aldrig ifrån vet du...

Gonatt...
Kram Pys

Anonym sa...

ha ha =)
ja, det kan låta lite bakvänt, men min son skulle gå på bio, och då menar jag bio! han visste vilka han skulle gå med, men inte vilken film dom bestämt att se?!
snacka om att göra dom rätta prioriteringarna i så unga år;
att sällskapet är viktigare än aktiviteten!

pappas pojke! =)

/T

Malin sa...

Pysan, tack - det gick bra. Phu

T, underbara ungar! :) Förresten, visst har vi tid för en lunch eller en fika någon dag?