onsdag 1 juli 2009

Rätt till?

Har jag rätt att planera för en framtid eller måste jag hela tiden tänka på att jag har risk för återfall?

Vem bestämmer det egentligen – och är jag blåst om jag själv bestämmer att jag vill leva mitt liv som frisk?
Leva som om jag inte har risk för återfall.

Vem som helst kan få snoppoga. När som helst.
Vem som helst kan bli överkörd av en bil eller snubbla och ramla så illa att livet tar slut.

Vad som helst kan hända.
Vem som helst.
Visst måste jag leva mitt liv som vem som helst?
Vad är det annars för mening?
Med att leva?

4 kommentarer:

citronfjärilen sa...

Du ska leva precis som du vill leva. Precis som alla andra. :)

Malin sa...

Johanna, tack, hjärnan ställer till det ibland av olika anledningar. Det handlar väl mycket om att våga tro.

A-K sa...

Lev! Och njut!
Kraaam!

julia sa...

Har löäst din blogg lite då och då, underbar är den!
Man ska verkligen leva, trots risk för saker... Men risk för saker finns det alltid, vart man än är...!