tisdag 19 maj 2009

God natt

En skäggig gubbe med en massa dockor.
Iförd nattlinne och en tillhörande mössa.
Minns en docka som alltid pinkade och ropade "fäääärdig".
Har också något minne av att gubben i nattlinnet (Beppe Volgers) sprang runt på en gräsmatta. Men jag minns inget mer.
Det kanske jag ska vara glad för?
Fast, som sagt, jag minns inte.
Det känns märkligt nu men jag gillade det när jag var liten.
Minns ni?









Tror jag kryper till kojs, John Blund har redan kastat sömnpulver i ögonen på mig.
Det märks kanske.

God natt
&
Sov gott

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du sussade gott. Och gör i natt också såklart.
Och ha fin dag i morgon
Kram Lallis

A-K sa...

Den måste gått i repris, för jag såg den också när jag var liten. Minns dock inte att han nånsin lämnade sängen. Men fäääärdig dockan kommer jag ihåg! (fast då kanske han klev upp ur sängen för att hjälpa henne?! hmm... =))

Hoppas du har en skön långhelg!

Kram!

Malin sa...

Lallis, jag sover för det mesta som en prinsessa! Kram :)

Anna-Karin, har nåt minne av att han studsade runt på en gräsmatta iförd nattdräkten... men kan minnas fel. Ha en underbar helg du med! Kram :)