måndag 25 maj 2009

Dagens padda

Två timmar lång lektion med samma elev avklarad.
Vi slog följe till kopiatorn för att hämta ett papper jag skrivit ut.
Som eleven behövde.
Två trappsteg upp så snubblade jag och föll raklång.
Där i trappan.

Tänk om jag förutom slagit ut tänder/krossat näsan/fått fläskläpp?

Fast det räcker långt att ramla och förmodligen se ut som en riktig padda.

Visst är det lustigt att det är så pinsamt att ramla?
Fort upp - se sig om kring - kan någon ha sett?

Jag lovar att eleven såg i alla fall...

5 kommentarer:

A-K sa...

Hihi, ja - oavsett om man så har brutit båda benen så är man uppe igen och låtsas som ingenting fort som bara den.
Men, visst livar det upp i tillvaron för de som råkar se fadäserna! Kram på dig!

Kamilla sa...

Märkligt men så är det, när man själv ramlar blir det så pinsamt! Och om man ser nån annan kan man inte låta bli att skratta, "fniss" fast jag skrattar när jag själv ramlar oxå, efter att man kollat så ingen såg!
kram K

Isabelle sa...

Ja varför reagerar man så. Jag gjorde lika dant förra veckan när jag stöp raklång utanför min egen dörr. Upp fort som f-n för att kolla om nån såg. Först efter det uppmärksammade jag att knät fått sig en rejäl smäll och jeansen ett litet hål.
Hoppas att du inte gjorde dig illa. Om inte annat gav du eleverna något att prata om, haha.
Ha det gott! Kram.
Ps. Kan det vara så att vårt balanssinne är påverkat av behandlingrna eftersom vi båda drattar omkull eller är vi bara klantig?;)

www.metrobloggen.se/sanbo sa...

du, tolkningsfel i din text "förutom slagit ut tänderna.." lät som du gjort det!!! Som om fläskläppen då skulle spela nån roll? haha! Fläskläpp utan tänder.
Tur du inte gjorde dig illa min lilla ängel!

Malin sa...

Men jag slog ju ut tänderna, Sandra. Kommer att få värsta Hollywoodleendet nu...

Nä, skojar bara så klart!